söndag 24 juni 2012

DesuCon 7 2012 Dag 1

Jag och Martin mötte upp Erica och hennes barn inne på Østbanehallen för att gå till Oslo Kongressenter för att delta i årets DesuCon.
Jag hade som sagt ingen ork eller lust att ordna något cosplay iår, så det var bara mig och min kamera. Martin cosplayade Two Faced från en Batman serietidning.

Det var en del att se och delta på under conet, var bland annat fantasy quiz och kostymtävling på lördagen.

Jag och Martin i t-banan mot centrum.

Mulan, Kapten Jack Sparrow, en pirat och papegoja
Two Faced och Harley Quinn

 En steam-punk älva
The Riddler

Two Faced

Ett eller annat

 En massa legofigurer


En Dalek



Nordic Garrison är en grupp med folk på en ålder 18+ som cosplayar Star Wars karaktärer och samlar in pengar för olika bra ändamål. Förra året lyckades de samla ihop 20 000 kr under DesuCon. Har en känsla att de kommer få ihop en hel del pengar iår med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...