måndag 12 november 2012

Första dagen på jobbet



Idag var min första dag på jobbet efter 3,5 veckor borta och det känns lite grann som när man ska börja om skolan. Några har slutat, nya har börjat och många har förändrat sig, än så länge till det bättre vad jag har sett. 
Men givetvis är det kul att vara tillbaka på jobbet och hemma. Jag har saknat 'mina' barn, varenda en av dem, och att få tillbaka en form av normalitet och rutiner. Att umgås med min sambo och mina vänner som jag har här. Att kunna ta mig in till stan när jag känner för det utan att gå en lång bit i kylan eller pricka in den där bussen som går en gång i timmen, hitta på saker som jag anser roliga på helgerna och veckodagarna. 

Nu har jag haft det riktigt fint i Skellefteå, med tanke på allt. Jag har träffat vänner och släktingar och umgåtts familjen. Jag har gjort ytliga saker som klippt mig, köpt en fantastiskt fin klänning, köpt en nya jacka, fotat en del och så. Och tänkt, massvis. Om allt och ingenting. 

I och med att jag är tillbaka i mitt vanliga liv så ser jag fram emot att börja om här. Har saknat bloggen jättemycket. Ska bli kul att skriva av mig igen om allt och inget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...