lördag 29 december 2012

2012 april-maj

April
April så var det riktigt sommarväder och det var klänning som gällde. En riktigt fin måand.

 Jag hämtade ut bilder som jag lämnat in på framkallning. Min Diana F+ var en riktigt följeslagare en bra stund. Tyvärr är 120 mm film svår att få framkallad och det tar tid.

 Min yngsta syster fyllde år och det måste firas.


Jag shoppade loss hos H&M när de släppte sin Fashion Against Aids kollektion. Fick med mig massa fint som jag användt en hel del. 

Jag fick följa med Martin och hans familj på barndop i Arendal och möta resten av hans släkt. En riktigt trevlig släkt med massa humor. 

Maj

Maj var en fin men jobbig månad. Jag hade fått en inflammation i knäet och var ordinerad vila och en liten promenad varje dag av min doktor. Jag skulle undvika att böja på knäet alltför mycket och att då jobba med små barn var ingen bra idè. Så större delen av månaden var jag sjukskriven. Tur i oturen var att vi hade fantastiskt sommarväder, så att vara ute och gå en liten promenad varje dag var inga problem alls. 

 Första maj hängde jag i Frognerparken med pojkvännen och njöt det fantastiska vädret.

Vi åt väldigt god mat på Tullins Cafè. Måste gå dit snart igen. 


Vi var på jazzkonsert där en Martins närmsta vänner spelade. De var väldigt duktiga och det var kul att höra på.

Vädret var fantastiskt och vi var en del nede i hamnen och njöt.

Martin hade ordnat biljetter till förhandsvisningen till Dark Shadows inne på Rockerfeller. En väldigt förvirrande men underhållande film.

Sen så var det dags för den största dagen för alla norrmän, 17 maj. Vi såg på när min syster gick i tåg förbi slottet, åt glass och massa annan god mat.

Vi bjöd hem min familj på 17 maj middag med massa plockmat.

Jag gjorde om mina gamla Nudie-jeans till shorts och trotsade mitt onda knä för att njuta vädret och få lite färg på de vita benen. 

 Jag och familjen hade picnic på Akershusfästning.

De hade fantasiska tulpanbäddar där. 



Vi var och badade ute på Frognerbadet två gånger och jag hann få massa färg med en gång. Det var otroligt härligt att bada och simma i det varma vädret. 

 Jag bodde i den här fina, blå klänningen från Monki så länge det var fint väder.

Jag hängde på uteserveringar med min syster.

Jag, Martin och min syster var på fest hos en kompis till Martin i Ski. Senare på kvällen for våran fest vidare till en annan där det var poolparty. Dock så hade dem som var där slutat bada för länge sen, så vi hade poolen för oss själva klockan ett på natten. Fantastisk kväll.

Sen så kom den viktigaste dagen i maj enligt mig. Nämligen min födelsedag. 
Vi hade även fotografering på jobbet, så då var det ju fint att jag redan hade gjort mig fin. 

 När jag kom hem var det dags för en stor chokladtårta från W.B Samson och paket av pojkvännen.

Av pojkvännen fick jag bland annat ett halsband från A&C med en liten nyckelpiga på.

På kvällen var det dags för middag ute och lite finare kläder. 

 Här är maten jag åt. Himla, himla gott.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...