söndag 27 januari 2013

Barndomsminnen

I helgen fick jag ett stort sug av att äta pannkakor. Jag har försökt laga pannkakor tidigare, men det har alltid gått lite dåligt. Nu lyckades jag med några. 

När jag var lite åt jag ofta pannkakor hos min extra farmor. Världens godaste pannkor måste jag säga. Mina var inte ens i närheten av hennes.
Jag har även i många år ätit med pannkakor med smör, socker och kanel på. Otroligt gott (dissa inte innan du provat). Att äta pannkakor med smör, socker och kanel lärde jag mig utav en barndomskompis när vi var små. Är så otroligt fint vad man lär sig av andra. 





2 kommentarer:

  1. Pannekaker er sinnsykt digg! Dessverre liker ikke Bao det, så blir ikke så ofte jeg spiser det.
    Kan anbefale å invistere i en egen pannekakepanne. De er lave, med en liten forhøyning i midte, mye enklere å steke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Martin gillar heller inte pannkakor, så jag äter det bara när han inte är hemma.
      Åh det lät smart. Den jag använde var inte helt enig men det gick fint.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...