onsdag 23 januari 2013

Bortskämd, ja tack

En av alla bloggare jag läser dagligen är stolt hemmafru. Hon lagar mat, städar, tvättar och bara tar hand om sin sambo på alla sätt och vis. Om det passar dem, så varför inte. Allt jag vet är att jag aldrig i mitt liv skulle kunna göra allt hushållsarbetet istället för Martin. Jag hade blivit utsliten fortare än fortast kan jag lova. 
Sen så trivs jag himla fint med att ha en ordentlig kock hemma som kan laga bra mat. Jag är inte särskilt kreativ när det kommer till matlagning, men bakning, det kan jag. Men det finns en gräns hur länge man mår bra av kakor, kladdkaka och cupcakes. 

En av alla måltider Martin har lagat till mig. Fantastiska man. 

4 kommentarer:

  1. Samma arbetsfördelning hos oss, tjejen bakar och jag står för maten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen helt värdelös när det kommer till matlagning, lite kan jag ju hjälpa till med, men det är sällan haha.

      Radera
  2. De ser väldigt gott ut :) Va e de för nåt? :)
    Tkr man ska hjälpas åt me städning, matlagning o de där :) Tråkigt o ta hand om allt sj :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är renskav med kokta grönsaker och potatis. Fantastiskt gott :)
      Håller med, man blir ju gladare om man hjälps åt. Vi småstädar ihop varje dag och har storstädning varje onsdag, vilket funkar fint för oss.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...