måndag 28 januari 2013

En fredag

Min fredag började med planläggningsdag på Klingenberg Kino. Alla som jobbar på dagis i Gamle Oslo var samlade där för att höra på två föredrag. Det första var om barn som har det lite svårt och lite grann hur barn tänker. 
Det andra föredraget var otroligt roligt och intressant. Det var om hur man skapar sagor och drama på dagis.  Föreläsaren var en svensk man från Stockholm. Han var väldigt duktig och fick en verkligen att följa med i det han pratade om. Det märktes jättemycket att det här har han gjort många gånger tidigare. 


 Under lunchen märkte vi att det blev filminspelning utanför där vi åt. Var lite småkul att se hur de arbetade. Ska bli spännande att se vad det var dom filmade. 

 Efter lunchen var det en man som spelade trummor och sjöng afrikanska sånger för oss. Han spelade både vanlig munharpa, men även en afrikansk variant som utalades do do. Försökte googla det, men hittade inget. 

 Efter alla föreläsningar blev det en after work på Amundsen. Otroligt mysigt ställe med massvis av olika sorters öl för den som gillar det. 

På kvällen kom Johanna förbi och vi drack lite hos mig och såg på film innan vi får vidare ut. 
Vi for till ett ställe jag inte varit på förut, Justisen. Väldigt mysigt ställe. Där satt vi en stund och pratade om allt och inget innan han här kom förbi.

 Efter många om och men lyckade min Martin hitta oss. Tyvärr hade vi satt oss på det ställe med lite sämre musik (enligt Martins öron). Men vi hade det riktigt trevligt ändå. 

Här har vi mig. 

Sen så får vi alla hem till oss för lite efterfest. 

Det var min fina fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...