tisdag 29 januari 2013

Gunsmoke och vintageshopping

I söndags fick jag lusten att komma mig ut. Så jag tog med mig Martin och for till Grünerløkka för lite mat och shopping.

 Här har vi mig den dagen. Var otroligt nöjd med både smink och hår. Hade lyckats få till en prefekt tunn eyeliner linje, och det är inte ofta det händer. 

 Jag använde min fantastiska kappa från Lindex för första gången den här vintern och en väska jag köpte på Primark för något år sedan. 

Gründerløkka är otroligt mysigt på söndagar. Det är inte mycket folk, småaffärerna har öppet, det är en marknad och massvis av trevliga resturanger. 
Vi valde att besöka en resturang och bar vid namn Gunsmoke. Väldigt mysigt ställe med trevlig personal och lagomt hög musik.

 Här var mitt fantastiska sällskap. 

Och här har vi mig. 

 Martins mat som var fantastiskt god. Fick smaka en lite köttbit, och den var himla god.

 Jag åt en kyckling sallad med avokado, jordgubbar, apelsin, gurka och sallad. Den var också himla god och väldigt mättande. 

 Till dessert blev det en Brownie Sundae. Den var också väldigt god, hade varit snäppet bättre om den vore varm. 

Vi gick in på favorit vintagebutiken Velouria Vintage. För första gången någonsin hade jag hela butiken för mig själv och kunde kolla överallt i lugn och ro. Annars är den full med tjejer som letar efter bästa fyndet. Så om du ska dit så är söndagar vid fem-tiden bästa tillfället. 

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...