måndag 7 januari 2013

The Nighthawk diner

Igår tog jag och pojkvännen t-banan upp till Nydalen för att gå längs Akers älven. Det var varmt och härligt i solen och massa andra som var ute och gick.

 Här har vi Martin, helt upp i Nydalen.

 Det finns massvis av gräsänder längs hela Akersälven, vilket är väldigt fint för dem som älskar de djuren (som mig). 


 Här har vi bleka mig idag. Längtar verkligen tills solen är framme lite mer och jag får någon form av färg i ansiktet. 

 I ett av träden hängde det massa gummihandskar med tyll. 


När vi gått en bra bit nedför älven gick vi till Gründerløkka för att äta middag. Där finns det massa resturanger och andra småbutiker som har öppet på söndagar. Vi lyckades få plats på resturangen The Nighthawk Diner. Vi har försökt att äta där tidigare, men då har det alltid varit lång kö på att få ett bord. 




 Jag åt en god kyckling burgare. 

 Martin åt en hamburgare med chili corn carne och nachos. 

Till dessert delade vi på en väldigt god chokladtårtebit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...