torsdag 28 mars 2013

Presenter på sängen och en middag som inte gick som planerat

När Martin fyllde år väckte jag han med muffins och presenter på sängen. En otroligt mysig start på dagen. 


Efter en lång dag på jobbet var det dags för middag på Jensen Bøfhus. Födelsedagsbarnet fick välja, och dit ville han. 
Lokalen var otroligt mysig och det var massa plats och inte alltför mycket folk.


 Födelsedagsbarnet. 

 Här har vi mig. 

 Till förrätt beställde vi in en snackskorg. Det var mozarellapinnar, lökringar och kycklingvingar och vitlökssås och salsa. 

 Jag åt yttrefilèt av oxe med en liten potatisgratäng och bearnaisesås. 

 Martins mat

På grund utav hemsk service valde vi att inte äta dessert hos Jensens Bøfhus. Det är inte ok när personer som kommer en kvart efter oss får förrätt och varmrätt innan vi ens har fått beställa. Det är heller inte ok att våran servitris totalignorerar oss under våra måltid. Vi hade möjlighet att beställa så mycket extra tillbehör vi ville, men det var svårt när ingen kom förbi och det var ingen att se. Mitt kött var inte så som jag hade beställt det, men svårt att säga ifrån då det inte var någon där. Att vi sedan blev tvungen att gå och hämta någon när vi skulle betala är inte rätt. Vi sa ifrån när vi gick om hur vi hade blivit behandlade till huvudservitrisen(?) och hon var inte nöjd. 
Har inga planer på att gå tillbaka dit igen, vilket är synd för maten var riktigt god. 

Men Ben & Jerrysen var riktigt god. Den borde ni prova om ni har chansen.

11 kommentarer:

  1. Åh älskar maten på Jensen Bøfhus, så otroligt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maten var det inge fel på, servicen var urdålig.

      Radera
  2. sv; Precis! Usch och fy och blä!

    SvaraRadera
  3. Dem har väldigt god mat men dålig service ger tyvärr ett större intryck trots allt. Det är inte okej och man ska värna om sina gäster då dem har makten att via sina ord senare antingen ge plus eller minus till dem. Och folk lyssnar oftast hellre till vänner, bekanta eller till och med bloggare än till reklamer... så att bete sig på det sättet biter bara dem själva i rumpan. Då förstår jag helt klart att ni valde Ben & Jerry sen, det är grabbar som aldrig gör någon besviken :)

    Ja det var verkligen MASSA snö hemma hörde jag. Men nu är vi on our way :)

    Nej sex veckor är inte så länge alls, det har gått undan. Nu flyger vi hem i alla fall, i fyra dagar... sen blir det Arizona och Kalifornien. Så det är fullt upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det är viktigt att dom tar hand om sina gäster. Sedan så är jag och min sambo ute och äter ett par gånger varje vecka, så vi har varit med om hel del resturanger nu, men har aldrig blivit så här dåligt bemött.
      Jag förväntade mig lite mer av dem om jag ska vara ärlig.

      Det blir annorlunda kan jag gissa. Från värme och sandstränder till snö. Vi har tack och lov inte mycket snö kvar nu.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...