lördag 23 mars 2013

The hardest part of this is leaving you

Vaknade alltför tidigt denna lördagsmorgon. Bland det första jag gjorde var kolla min facebook. Läste där att mitt största favoritband My Chemical Romance har splittrats. Kunde verkligen inte tro det. Ett band jag lyssnat och älskat i nästan tio år är inte mer. Ett band som hjälpt mig när jag mådde som sämst finns inte längre. Ett band vars musik och text har rört mig på ett sätt inget annat band har gjort förut ska sluta göra musik. 

Jag är evigt tacksam för deras musik och att de har kunnat hjälpa väldigt många personer med att gå igenom dåliga saker i sina liv. 
Att jag sedan haft turen att se dem live två gånger gör mig väldigt glad, för nu finns kanske inte chansen att se dem live igen.

My Chemical Romance på Oslo Spektrum mars 2011

My Chemical Romance på Oslo Spektrum mars 2011

My Chemical Romance på Readings Festival augusti 2011

10 kommentarer:

  1. Sv: Det var den också! :D ha en fin dag! :D några planer för dagen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara ta det lugnt. Är hemskt förkyld och vill gärna bli frisk inför allt som händer till veckan :)

      Radera
  2. sv: Det håller jag verkligen med om!
    Lite förändring behöver man ju nu och då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och håret är ju himla lätt att förändra på. I värsta fall växer det ju ut igen.

      Radera
  3. så trist, önskar jag hade kunnat se dom live iaf en sketen gång :o
    SV: Tack snälla du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag. Bäst gör dom sig på festival :)

      Radera
  4. Nej vad tråkigt att de ska splittras, de som är så bra!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...