onsdag 6 mars 2013

Tigerjakt och vårväder

 I lördags var det en ordentligt fin vårdag, med strålande sol, klarblå himmel och nästan tio plusgrader ute. 
Jag och Martin tog oss in till stan för att gå runt och njuta vädret och även hitta ett nytt ställe att äta mat på.

Vi gick förbi en fotoutställning med massa bilder på ett gammalt Nepal. 



 Efter fotoutställningen gick vi ned till hamnen och satt och myste i solen en stund. Tyvärr blev det fort kallt efter att vi sutit en stund så vi gick vidare för att hitta mat. Vi tänkte först äta på ett av alla ställena på Aker Brygge, men det var fullt överallt. 
Vi hittade ett ställe på Vika Terrassen där det fanns plats. Det var ett litet ställe med inte alltför mycket plats och man satt lite för nära bordsgrannarna för att det ska kännas trevligt. 
Vi beställde varsin macka med olika pålägg på. Det fina var att dom gjorde brödet där och var helt nybakat. 

 Martins

 Min mat

 Här har vi mig. 

Efter maten tog vi trikken till Bislett för att köpa en liten påse med färskt svenskt godis för en billig peng innan vi kom oss hem. 



14 kommentarer:

  1. Så goda mackorna ser ut :)

    SvaraRadera
  2. Thank goodness for the good weather, right? :) It's so nice it's finally warming up. I wish I could go to that photo exhibit! I'm very much into Nepali culture, and food. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes. My hometown in Sweden have a hell of a lot snow right now. I do not envy them.
      It was very intresting. I really enjoyed it :)

      Radera
  3. De e så skönt när de e soligt o varmt ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det :) Önskar att den ordentliga våren kunde komma på en enda gång :) är så less snön och isen nu.

      Radera
  4. Underbara bilder!
    sv: Jo visst vorre det det, såg så himla mycket fram emot det. Dock kom min idrottslärare i sista minutet och sa att jag inte fick delta, på grund av att mitt hjärta blivit så svag av ätstörningen att det fanns en stor risk att det skulle stanna.. nästa gång blir om två år, då jag går i tredje ring. Kram på dig fina du <3

    SvaraRadera
  5. Sv: Tack så mycket jag är jätte nöjd, fin bild på dig btw!

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Det var det :D Prova att göra det hemma, himla enkelt att göra :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...