måndag 29 april 2013

En fredagsdate

Efter en hemskt lång arbetsvecka var det äntligen dags för fredag. Jag hade bjudit ut Martin på middag och bio, där han fick välja allt. 
Vi besökte en relativt ny asiatiskt resturang vid Stortinget som heter Mahayana. Otroligt trevligt ställe med fin inredning och väldigt trevlig personal. Servitörerna tog verkligen hand om sina gäster och var och fyllde på vatten och såg till att vi hade det bra och var nöjda. 

Bakom Martin satt en norsk tv-kändis med sin familj och åt, så det blev lite lite bilder från resturangen och speciellt på Martin. Ville inte verka respektlös mot dem eller så. 

 Jag åt Lung Ha Ao Lau. Det var oxfilè skivor, räkor, grönsaker och en delvis friterad hummer. Jag har inte ätit hummer förut när den fortfarande var i sitt skal, så det var lite spännande. 

 Här har vi mig. 


 Sen så blev det dessert hos Ben & Jerrys (eller Jerrys & Ben som han som jobbade där sa). 

 Jag åt de nya smakerna Clever Cookies och Peanut Butter Cup. Otroligt goda. 

Efter glassen blev det bio på Saga Kino. Vi såg nya Iron Man filmen och varken jag eller min superhjälttokiga sambo var missförnöjda. Det var en väldigt bra film. 

8 kommentarer:

  1. Super blog du har, følger dig nu! Kig forbi mig og min venindes blog og følg tilbage, hvis du har lyst :-)

    www.whenwonderscollide.blogspot.dk

    SvaraRadera
  2. åhh vad gott med glass, och din mat såg inte helt fel ut den heller!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glassen hos B&Js är så underbar. Värd varenda krona :) Maten var god men knepig att äta. Ska vara försiktig med att beställa hummer nästa gång :)

      Radera
  3. Vilket mysigt avslut på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det. Det är alltid lika härligt att hitta på lite mysigare saker under helgerna :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...