onsdag 17 april 2013

Som en burk med sardiner

I lördags kom min syster förbi för att dricka lite grann hemma hos mig. Vi skränade till musik, pratade om allt och inget och peppade till MTV Movie Awards. Tyvärr så börjar det alltför tidigt på morgonen, så det blir att se reprisen av det senare och inte live som vi hoppats på. 

När klockan närmade sig elva var det dags att ta t-banan in till stan för att gå till So. En himla trevlig bar som vi varit på ett par gånger förut. Det är oftast trevlig stämning där och folket är alltid lika trevliga, men förra helgen var det noll och inga där, så vi provade denna lördag för att som om det var mer drag. 

Det blev helt fullt med folk så det knappt gick att göra något. Vi försökte oss på att dansa med några Johanna träffade där, men det gick knappt. Det lilla dansgolvet ligger precis vid toaletten, så alla som ska dit trängs förbi alla som dansar. Vilket blev trångt och varmt. 
Jag gav upp hoppet vid två-tiden och tog bussen hem där jag slappade av i en timma eller så innan jag somnade. 

 Fjanterier på t-banan

De gör goda mojitos på So, vilket är viktigt för mig som inte dricker så mcyket annat. 

 En suddig mig innan stället blev överfyllt av folk.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var kul att läsa att du tycker det :)

      Radera
  2. Åh! Mojito är helt klart en av de godaste drinkarna. Gillar också Cosmopolitan! Mums =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh den måste jag prova på någon gång :) Brukar ibland beställa original daiquiri, men det är inte alla ställen som serverar den :/

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...