tisdag 28 maj 2013

Förberedelser till kalas...

Jag hade bestämt mig för att bjuda hem hela min base på min födelsedag för att äta massvis av fika och se hur jag bor. Sådana viktiga saker för en stor grupp med 3-6 åringar. 
Ska man helt plötsligt hålla kalas för 24 personer behövs det en hel del ingredienser för att få det att gå ihop. Så jag tog med mig sambon för storhandel. 

Medans vi väntade på bussen från Helsfyr busstation kollade vi in frukterna och grönsakerna hos den lilla butiken som ligger där. Där finns det massvis av god frukt. 

Hej hej. 

En av sakerna jag har bakat är Oreo bollar. Har gjort dem ett par gånger tidigare, men de är väldigt populära. Recept på det jag bakar kommer att dyka upp då det är väldigt goda, men enkla saker. 

4 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att få se receptet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja :) Det blir tre stycken en gång nästa vecka. Är lite mycket att göra nu ett par dagar, men det går bra :)

      Radera
  2. Svar
    1. Åh tackar :) Det var verkligen svårt att få kakorna bra på bild. Brukar inte vara det, men den dagen jobbade de mot mig.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...