torsdag 23 maj 2013

Framtidsplaner, rosa blommor och paj

Måndagen var en riktigt stilla och lugn dag.  Efter att ha varit upptagen hela långhelgen med massa saker var det fint att bara vila och ta det lugt. 

Jag och Martin besökte Frognerparken och satt där på en parkbänk och pratade om allt möjligt. Vi pratade om alla sommarens resor och vad vi ska göra på dem. Det blir spännande. 

 En allè mot Frognerparken. 

 Efter att vi suttit länge, länge och pratat beslöt vi oss för att gå in till centrum igen för att hitta en eller annan resturang att äta i. Vi gick förbi ett jättestort träd med rosa blommor som jag bara var tvungen att ta bilder på. 


 Vi gick till Amundsen och satte oss där för att äta. 

 Finaste Martin. 

 En trött jag. 

 Det är så mysigt där, och de säljer väldigt många olika ölsorter för den som gillar det. 

 Martin åt fish and chips. 

 Jag åt en hamburgare som var otroligt god. Du fick en bashamburgare och sedan kunde du beställa på extrasaker som stekt svamp, ägg och bacon. Mums. 

 Martin åt en rabarberpaj. 

Och jag åt en äppelpaj. 

När vi kom hem tog vi det lugnt och spelade lite Settlers of Catan. En väldigt fin måndag. 


12 kommentarer:

  1. Fina bilder på blommorna :)
    Va gott me paj :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Den var helt ok, kändes lite för torr. SOm om den stått under en värmelampa eller så för länge.

      Radera
  2. omg the burger looks sooooo delicious!!!! :D

    katslovefashion.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. sv: ja, håller verkligen med dig! blev lite chokad men en underbar serie som du sa! vilka härliga bilder du tagit, go' mat och bilden på dig, du såg inte alls trött ut! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Jag tycker jag ser trött ut, hade varit en lång helg :) Men bra att du inte tycker det.

      Radera
  4. åhhh så gott ni äter !!!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Finns hur många resturanger som helst i Oslo känns det som, så det är aldrig ett problem att äta gott :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...