onsdag 5 juni 2013

Recept födelsedagsmuffinsen.



Till 12 st muffins behöver du: 

100gram smör
2 stycken ägg
2 deceliter socker
3 deceliter vetemjöl
2 teskedar bakpulver
2 teskedar vaniljsocker
1 deceliter mjölk

Starta med att smälta smöret och låt det svalna. 

Vispa sedan äggen och sockret så det blir fluffigt. 

Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker med socker- och äggröran. 

Häll sedan lite åt gången smöret och mjölken och rör ihop till en jämn smet. 

Klicka sedan sedan smeten i normalstora muffinsformar. Fyll formarna till 2/3 och grädda dem mitt i ugnen i 200 grader i cirka 15 minuter. 

*Vill du ha chokladmuffins är det bara att blanda i så mycket kakao du känner att smakar bra. 

Frostingen var en färdigpåse som du bara blandade ut med vatten. Den smakade hemskt och är inget som kommer att dyka upp på bloggen igen. Finns så många bättre frostings ute på nätet. 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Så bra :) de var goda, himla populära bland barnen från mitt dagis.

      Radera
  2. Visst är det så att det blivit dyrare, men samtidigt om du letar efter kvalité så lönar det sig oftast. Visst du kanske inte får det splitter nytt men jag ser inte behovet i det. Dessutom blir det billigare, börsen kostadde 4500 ny, jag köpte den för 1500 :) Catch !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag tror också saker går upp i pris på grund av popularitet.
      Oj, inte illa pris.

      Radera
  3. Vilken fräsig layout det är på din blogg :)

    sv: TACK snälla, den är från barnavdelningen på H&M :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Jag ville prova på något nytt inte många har.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...