lördag 27 juli 2013

Lördagen var en sorgsen men en väldigt fin dag. Det var nämligen dagen då vi skulle ha askspridning för min pappa som gick bort i oktober förra året. 

Sista viloplatsen eller vad man ska kalla det fick bli småforsarna i Byskeälven en liten bit utanför Fällfors. Pappa var väldigt ofta i Byskeälven och fiskade, så det känns väldigt fint att han ska få vara där han trivdes bäst. 

 Martin hade fått den stora äran att kasta askan i älven.



 Jörgen var snäll och tog lite bilder på mig och Martin.

 När vi kom tillbaka till Skellefteå besökte jag och Martin cafèet Ainas för lite fika. Bästa grodbakelsen.



 Sen så blev det ett till besök på trästocks.
Hela familjen + många fler skulle se min lillebror och hans vänners band, the Last of Us, spela på stora scenen.

 De spelade på trästocks förra året också, men var mycket bättre iår.


 Efter spelningen for jag, Martin, mamma, Jörgen och Maya till Tre Kronor för att äta middag. Martin ville gärna prova på Calskrove som är en Skellefteå specialitet. En calzone pizza med hamburgare och pommes (skrovmål) inbakat. Väldigt mycket mat helt enkelt.

På kvällen blev det att byta kläder och bättra på sminket för att sedan fara på fest till en av Johannas kompisar.
När vi var där i ett par timmar for vi sedan till Trästocks en stund. Men jag och Martin gick hem efter en liten stund.

 Solnedgång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...