måndag 22 juli 2013

Resan mot Sverige

Det var ingen stress alls förra måndagen näar jag och Martin tog våra resväaskor och tog tåget till Gardemoen. Vi skulle inte ta flyget förrän kvart över två på eftermiddagen, det var så härligt att ha hela förmiddagen att göra det man kände för.

 En inte alltför glad Martin.

 En desto gladare jag. 

 Vi ville inte flyga ungriga, men inte äta något stort på flygplatsen...

 Så vi delade på en korg med nachos och lökringar och massa dip. 


 Sen var vi framme på Arlanda och hade dryga timmar kvar tills nästa flyg gick. 

 Vi hittade finaste glasskulpturerna. Hade gärna haft med mig den rosa skålen hem. 

 Och godaste bakelserna tror jag. Tittade bara på dem. 

Sen så blev det dags för en lite större måltid än bara nachos. 



 Martin åt en kebabtallrik.

 Och jag åt oxfilé med kantareller och en god sås. 

 Till dessert blev det ett besök hos Froyo. Nästan godare än Yogurt heaven vi har i Oslo, men bara nästan. 


Sen blev det en massa byten av sittplatser i flyget och andra förseningar. Men efter en del om och men landade vi i Skellefteå där jag träffade på min extra farmor och farfar när jag var liten och min barndoms bästis. Himla kul.

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...