torsdag 26 december 2013

Ett vinterbröllop

I lördags var det dags för ett av årets största händelser, Martins bror skulle gifta sig. 
Jag älskar bröllop. De är så otroligt vackra. 

 Äntligen fick jag använda min fina klänning. 

 Så här såg sminket ut och en del av håret. 

 Vigseln skulle vara i Lørenskog kirke. 



 Martin skrev på vigselpappren som vittne. 



 Min stiliga älskling <3


 Den otroligt vackra bruden och hennes pappa och systerdotter. 

 Man och fru :)

 Vi väntade ute i blåsten en bra stund innan det var dags att ta sig till hotellet och där själva festen skulle vara. 

 Här har vi mig och Martin. Himla stiligt par måste jag säga.


 Efter lång väntan var det dags för middag. En buffe med massa god mat. 

 Martin siktade in sig på all julmaten. 

 Vi satt vid huvudbordet med resten av den närmsta familjen till brudparet. 

 Det var jättefina bordsdekorationer. 


 Dessert. 




 Första dansen till brudparet. 


 Bröllopstårtan var otroligt vacker tre våningstårta. Botten var brownie, sen att lager med chokladmousse, sen jordgubbsmousse och vit choklad över det. Mums. 


Kakbuffe.

Jag provade en liten bit av allt. Otroligt gott och gudars så mätt jag blev. 

Bröllopet var otroligt vackert och jag kände mig otroligt hedrad som var bjuden som gäst och fick vara med på familjefotograferingen. 

30 kommentarer:

  1. superfin outfit och vad roligt med bröllop!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Eller hur :) Bröllop är oftast himla fina :)

      Radera
  2. Underbara bilder!
    sv: Verkligen, längtar ihjäl mig! Kramar på dig!

    SvaraRadera
  3. Gud så härliga bilder! Fantastiskt fina :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Åh vad glad jag blir att du tycker så :) Kram

      Radera
  4. nydelige bilder!
    åssen kamera har du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Jeg foter med en Nikon1 J2 Pink :)

      Radera
  5. Så roligt med bröllop och vilken tjusig klänning! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen jättekul med bröllop :) Älskar klänningen

      Radera
  6. sv: Tack så mycket :)

    Vackra bilder, och åh vad fin du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Åh vad kul att du tycker det :)

      Radera
  7. Vilket fantastiskt fint bröllop!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen jättevackert :) Brudparet hade verkligen planerat bra :)

      Radera
  8. Härligt med bröllop, så fint! ;) Jag har dock bara varit på bröllop en gång när jag var liten.

    sv: Ja, tack så mycket! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så vackert med bröllop :) Det här var mitt fjärde som jag varit på :)

      Radera
  9. Mysigt med bröllop och din klänning var verkligen superfin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen mysigt med bröllop :) Tusen tack <3

      Radera
  10. Åh vad härliga bilder! Och vad fin klänning du hade :)
    sv: Ja, gör det! De är grymma, fungerar sjukt bra och är gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Gillar den klänningen jättemycket :)

      Radera
  11. Vilken mysig julgran :) Hur lyckades pepparkakshuset trilla ihop? Eller fäste inte limmet på kanterna?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var fin ja :)
      Sv: Det smälta sockret och huset ville inte samarbeta. Använder aldrig vanligt lim på mina pepparkakehus.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...