torsdag 7 augusti 2014

Supergoda burgare och bio

I söndags skulle jag och Martin möta Jenny och Kalle på Løkka för att äta middag och sedan gå på bio. Det var längesen vi hängde oss fyra, så det skulle bli kul. 

Jag och Martin bestämde oss för att gå till Løkka. Vi gick förbi Tøyenparken där de höll på att göra färdigt till øyafestivalen.

På en av gatorna på Løkka var det en tjej som höll på att måla en jätte påfågel på ena väggen. Måste se den igen sen när den är färdig. 

Vi gick förbi marknaden på Blå, men såg inget spännande som vi behövde. 



Sedan var det dags för middag på Døgnvill Bar & Burger vid Mathallen. 

Otroligt god burgare hade dom. Min hette An Offer You Can´t Refuse. 

Efter middagen gick vi till Tilt för att dricka lite och spela lite flipperspel innan bion. Tyvärr hade de tagit bort söndagserbjudandet med köp dricka få x gratis spelpolletter. Martin köpte ett par polletter, men han var den enda. 

En glad Martin

Finaste paret <3

Jenny och jag. 

Jag hade köpt med mig macaroner som biogodis, vilket inte var så smart. Jag hade jättesvårt med att identifiera vilken smak jag åt, förutom hallon. Vilket var himla synd. 
Filmen vi såg var Guardians of the Galaxy. Underbar film. Skrattade massa genom hela filmen. 

54 kommentarer:

  1. Vad fint med solrosor!
    Kika gärna in på min andra blogg också: http://www.maja.vionno.net !

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, jämt underbara bilder :) Ha en underbar dag tjejen kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder, och god burgare. Den där påfågeln var dessutom ascool!

    puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Burgaren var verkligen jättegod. Visst var den :D Kram

      Radera
  4. åh vad trevligt, go maten å:)
    aldrig hört talas om filmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättetrevligt och maten var god.
      Märkligt, för det är massa reklam för filmen.

      Radera
  5. Härliga bilder!

    Sv: Tack!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hamburgarna såg inte fel ut ! :D

    SvaraRadera
  7. Vilka poetiska bilder, mycket fint :)

    SvaraRadera
  8. vilka härliga bilder! ser trevligt ut :)

    SvaraRadera
  9. Nästan pinsamt att säga det men jag har aldrig smakat macaroner. Så jag får väl skärpa till mig! Målningen av påfågeln kommer garanterar att bli hur läcker som helst :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte världens mest spännande sak, men jag tycker om den med hallonsmak :) Försöker lära mig att tycka om de, men det är dyrt att vänja sig vid.
      Jag tror också att målningen kommer bli riktigt bra :)

      Radera
  10. vilka fina bilder!
    sv: tack för tipset, fick faktiskt bli några därifrån då dom på kicks var slut, men de funkar bra ändå :D

    SvaraRadera
  11. Har hört att den filmen ska vara bra, vill se den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var väldigt nöjda med filmen, den borde du se :)

      Radera
  12. Så härliga bilder och vad mysigt med bio :)

    SvaraRadera
  13. åh så god hamburgaren ser ut! :D
    sv: jag med :)

    SvaraRadera
  14. Trevlig sommar bilder..gillade första bilden.kram

    SvaraRadera
  15. åh vilka somriga bilder :D

    sv: hihi tack :D
    kram♥

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...