onsdag 4 februari 2015

Kremmerhuset

Jag har fallit helt för inredningsbutiker Kremmerhuset. De har så mycket fint och det är inte alltför dyrt heller. Gillar ju att byta ut våra saker ett par gånger i året, och då är det ju himla fint om inte alla kuddarna kostar 600 kr/st. 

 Till våran lilla toalett har jag köpt in två lotusblommor som var på rea. Jag hade sett många fina på House of Oslo, men 150 kr/st kändes lite väl mycket. Dessa var på 50% rea och det känns ju mycket mer behagligt för plånboken.

 Sen så lyser de himla fint när lampan var av.

Jag har även köpt nya kuddfodral. Vi har pratat om att våra huvudfärger ska vara blått, grönt och gult, vilket blir himla bra mot allt det gråa. Den blåa kudden var kanske lite väl blå, men det är en fin färg att det går bra. 

Vi har ju inga fönsterbrädor i vardagsrummet så jag försöker hitta andra lösningar hur vi kan göra fönsterna lite mer spännande. Köpte dessa ljuslyktor som ser ut som glödlampor som jag tänkt hänga i fönstret. Ska bara byta ut metallgrejen först, för den hoppar ur hålen titt som tätt. 

4 kommentarer:

  1. så snygga ljuslyktorna som lotusarna var! lite annorlunda mot de jag har

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom :) Åh :) Såg på några andra som var mer öppna än dessa, men de kostade tre gånger mer :/

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...