fredag 3 april 2015

Fem favoriter: nagellack

Sist jag räknade mina nagellack hade jag lite över 100 st. Jag passade på att kasta en hel del som hade blivit för gamla, men jag har ändå en hel del kvar. 
Det är några märken jag föredrar att köpa hem, som Essie, OPI och Ciaté. De vet jag håller bra. 
Men här kommer fem lack gillar lite extra.


 Det här lacket från MAC i färgen Mischievous Mint köpte jag för fyra år sedan. Älskar färgen, men hatar hur lacket är. Det har alltid varit lite märkligt i konsistensen, men färgen är så himla fin. 

 Detta här Ciaté lacket kom i ett litet pepparkakehus och alla lackan i det hus hade en egen lukt. Har för mig denna här ska lukta snö och heter passande nog Snow Fall. Den är ful med glitter i olika storlekar och är himla fin på. 

 Det här är ett av två lack jag använder mest, denna heter Lapiz of Luxury och kommer från Esse. Älskar verkligen den här blåfärgen som passar till det mesta. 

 Jag har fyra fantastiska färger från Eyeko och önskade jag köpte fler innan de gick över till att bara sälja ögonsmink (sist jag kollade). Detta här ger knappt med färg, men fungerar utmärkt som bas om en inte vill ha missfärgade naglar. 

Det här är det lacket jag har använt mest och haft längst. Färgen heter Bachelorette Bash och kommer från Essie. Den är den perfekta mörkrosa färgen. Tyvärr börjar den gå tom och bli för gammal, men jag har ett annat lack från OPI som liknar en hel del, Koala Berry heter den. 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina! Vill ha några nya nu hihi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Samma här :) Har alltid svårt att bestämma mig för vilken färg jag ska ha på naglarna och hittar aldrig den nyansen jag vill ha.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...