fredag 3 juli 2015

Pride Parade

I lördags var det Pride paraden som jag Martin, Johanna och väninnan Elaine skulle se på. Det hade varit kul att gå i paraden ett år, men jag måste säga att det är nästan roligare att se på. Är så mycket spännande personer och alla är så glada.

 Vi skulle mötas vid Tigern på Jernbanetorget. Här har vi Martin den dagen. 

 Och här har vi mig. Linne från H&M Herr, kjol hemmagjort, väska & other stories, skor Nike och solglasögon RayBan. 

 Tigern är ett minnesmärke från andra världskriget om jag kommer ihåg rätt. 

 Martin, Johanna, Elaine. 

 Och jag. 

 Efter en lång väntan kom äntligen paraden med en stor regnbågeflagga nästan först. 


 Det är många med olika politiska skyltar, vilket är bra. 





 Oslos fag-ott kör. 



 Bamseklubben. 

 Kyrkan hade sin egen del i tåget. 


 Efter paraden gick jag, Johanna och Elaine hit och åt lunch. 


 Var så himla hungrig. 

 Efter en lång kö att få komma in till Pride Park letade vi reda på Martin och en väninna, och då började festandet. 

 Vi hängde mest inne i Pride Bar i skuggan. Jag hade bränt mig en del, så jag såg ut som en valfri röd och vit flagga. 

 De hade en såpbubblemaskin, vilket inte var dumt. 

 Här ser man bättre vad Absolut Summer innehåller. Himla god drink. 

 Min syster tyckte att min bränna var så lustig. 

 Jag och Martin. 

 Vi gick omkring i samlad trupp och kollade in diverse stånd och småbutiker. Det är så mycket att se på i Pride Park, och det är väldigt fokus på säker sex och massvis av personer som har bra kunskap om allt möjligt. 

 Martin ville prova på ett 'lyckohjul'.

 Han fick en joker och skulle bygga klossar med temat vad som lättast smittar/ger sjukdomar. 

 Och han klarade det bra. 


 Det var en hel del öl fram och tillbaka som skulle ordnas upp i innan vi skulle gå och äta middag ihop. Älskar den dömande blicken till Martin (även om det inte var det han gjorde). 

 Innan vi gick var det lite toapauser, så jag kollade in en eller annan som spelade på scenen. 

 Jag och Martin gick lite före de andra för att gå till Outland och köpa ett spel. Det han ville ha var utsålt, så det fick bli ett annat. 
Vi väntade på 3 andra vid Youngstorget. Här ser man hur bränd jag blev. 

 Vi tog med dem till Sushi Bowl, för där hade inte de andra varit. 
Startade med färska vårrullar (eller sommarrullar som några kallar det för). 

Och sen 12 bitars sushi. 

Efter maten for jag och Martin hem till oss och såg på film. 

En alldeles perfekt avslut på två bra dagar. 

48 kommentarer:

  1. så kul att följa din dag såhär :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade inlägget :) De flesta av mina inlägg är liknande :)

      Radera
  2. kul att hänga med såhär i din dag / vanessaandersson.se

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig dag, underbart :)
    Pride är så himla bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en väldigt fin dag :)
      Pride är väldigt bra :)

      Radera
  4. Pride är en så viktig och bra sak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det. Insåg att det var så många olika flaggor och färgkombinationer jag inte har en aning om vad de står för. Behövs verligen mer information om sånt.

      Radera
  5. Va kul och vilken tur i hade med vädret :D
    Ha en fin fredag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt kul :) Ja bra väder var verkligen trevligt :)
      Tack detsamma :)

      Radera
  6. Roligt att se alla bilder från paraden och roligt att stå och titta. Jag har aldrig gjort det faktiskt! :) men roligt att ni har det nu. Vi har det i höst eller något här! :)
    Sv; ja det var en mysig dag igår, trotts huvudvärken. Ja, huvudvärken har ännu inte gått över. Det är en tröttande huvudvärk så den gör heller inte ont, utan endast befinner sig lite halvt som halvt där! :P :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade inlägget :) Ja, det är många fler länder som har det cirka samtidigt som oss :)

      Radera
  7. Så trevligt det såg ut :)

    sv. Tusen tack, jag ska spana in din guide :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt kul :)
      Hoppas du hittar något spännande :)

      Radera
  8. Åååh en riktigt bra festival-dagar med andra ord =D... så det skall vara ju!!
    Nu är helgen snart slut och dags för jobb för min del och nästa helg är det min helg så huuu!! Vill att det skall gå fort så min semester kommer snart *S* V. 31-32 så smäller det...

    SvaraRadera
  9. Virket som dere koste dere utrolig mye! :D

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att få se lite bilder från paraden! Och sushi hade jag velat kunna äta men det är som sill, usch. Tur att smaken är som baken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade bilderna :) Det är så mycket mer till sushi än rå fisk. Går ju att få vegetariska, veganska, men kyckling eller skaldjur. Så det behöver inte vara rå fisk med ris :)

      Radera
  11. Vilken rolig grej att få uppleva :) Och sushin lockar ju inte alls!!

    SvaraRadera
  12. Vad fantastiskt det ser ut! Bara kärlek och lycka i de bilderna.

    SvaraRadera
  13. Åh vad roligt och dit måste jag bara nästa år! Många fina bilder ni tog :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det tycker jag att du ska göra :D Det är många härliga dagar, med massa som händer :) Tack :)

      Radera
  14. Åhh, pride är så roligt!! Var förra året i Stockholm, alla är så glada och det är så roligt! :D Den där hamburgetallriken/ drinken såg ju inte helt fel ut! ;) Kul att du tar så mkt bilder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul :) Har bara firat Pride i Oslo, men det hade varit kul att besöka andra städer då :)
      Det var väldigt gott :) Åh älskar verkligen att ta bilder, är så mycket som inte hamnar på bloggen. Kram

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...