måndag 13 juli 2015

Semesterlista 2015






Vad ska du göra på din semester?– Inte så jättemycket, jag och Martin kommer mest att vara i Oslo. Men det kan hända att vi tar en liten weekend tur till Sverige eller Danmark.Semestern i augusti blir det festival.


Ska du åka någonstans?
– Under juli har jag inget planerat, men i augusti hamnar vi i England på festival.

Hur länge ska du vara ledig?
– Två veckor nu och cirka en vecka i augusti. Men det går bra, för jag har varit ledig från skolan sen den andra juni och startar inte igen förrän i mitten på augusti.

Vad vill du verkligen hinna med?
– Vara ute mest möjligen. Uppleva sommaren ute.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?

– Så länge det är ok väder så kommer jag att vara ute. Hoppas verkligen att det blir sommarvarmt igen.






Vad ser du mest fram emot?– Att inte ha något speciellt inplanerat utan göra lite som det en själv vill. 

Vad kan gå fel?
– Inte mycket egentligen. 
Vem kommer du vara mest med?
– Martin.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
– Mest troligen mat, om det är på restaurang eller hemmagjort. 

Vad kommer du köpa inför semestern?
– Egentligen, egentligen har jag allt jag behöver inför semestern. Men känner att jag behöver fler träningsbyxor. Och accessoarer till festivalen. Mina hjärtformade solglasögon och de äppleformade har fått en liten jobbig repa </3

Kommer du använda det?
– Det hoppas jag verkligen.





Kommer du bli brun?– Nej inte en chans. Men massvis av fräknar. 

Vad vill du säga till ditt semester-jag?
– Bara njut och tänk inte så mycket. Slappna av.

Vad kommer du äta?
– Massa sallader och frukt.

Vad kommer du dricka?
– Vatten, saft, bubbel och cider.

Vad kommer göra den här semestern extra bra?
– Att vädret blir sommarvarmt och soligt igen. 






Vad kommer du ha på dig?
– Mina sköna klänningar och kjolar, badkläder och träningskläder.

Hur kommer du att göra dig illa?
- Åh det blir alla skavsåren jag får av mina skor och sandalerna som gnuggar bort huden.

Vad oroar du dig för?
– Att jag kommer sova bort dagarna och att vädret blir värdelöst i två veckor. Det orkar jag verkligen inte.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
– Att vi egentligen inte har några planer alls. Vi brukar oftast ha en eller två resor inplanerade.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
– Med skratt och glädje hoppas jag. Och att den var varm. 

24 kommentarer:

  1. Intressant och läsa, fina bilder också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade inlägget :) Tack :)

      Radera
  2. Kul inlägg och jätte fina bilder ! :D

    SvaraRadera
  3. Min (riktiga första)semester kommer va simpel =P... dra till Öland och möta upp la famillia i sommarstället!Tror inte man ska planerar så mye med sin semester/ledighet faktiskt... planering och sånt har man ju annars!! Känns sunt med ditt inställning med semester här =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt det lät :) Tidigare har vi alltid rest lite, oftast upp till Skellefteå en vecka och sen till England. Men som student finns det annat att lägga pengarna på :)

      Radera
  4. Vilken bra semester-lista och intressanta svar! :-D

    SvaraRadera
  5. kul att läsa! fina bilder med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade inlägget :) Tack :)

      Radera
  6. härliga bilder och kul att läsa tagen! :)

    sv; det var jättemysigt och filmen var grymt bra! har du inte sett den så se den!!

    SvaraRadera
  7. Men ååh, gud vad fina bilder, du har verkligen haft en fantastisk semester :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Bilderna är från de sista 6 åren cirka :) För semestern pågår just nu :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...