tisdag 15 september 2015

Kulturnatta 2015

I fredags skulle jag möta Kyrre och Bao inne i stan för att gå på Kulturnatta. 
Det är många olika event som händer i Oslo, bland annat 1800-tals bowling, olika museum som har öppet osv. 
Jag hade inga större tankar om jag ville göra, utan ta kvällen som den kom. 

 Jag hade på mig väska från Ted Baker, klänning, bälte och skor från Monki och solglasögon från RayBan. Klänningen och bältet är nytt och dyker närmre upp en annan dag.

 Det var varmt som bara den just där och då, men skulle bli kallare till kvällen. 

Jag mötte upp dem på Grönland och sen gick vi till Taste of China för att äta dim sum. Jag har varit där tidigare och ätit, och orkade inte ta bilder på maten igen. 

 Vi gick sen till Matstreif och tittade lite grann. Jag var så himla mätt så det var verkligen inget som lockade. 






 Vi gick sen vidare till AkerBrygge för att besöka Astrup Fearnley mueseet som ligger på Tjuvholmen. 

 Vi kollade in utställningen Love Story - verk från Erling Kagges samling. 


 Den här var väldigt populär att fotografera, vilket jag förstår.







 Den var en del märkliga saker på utställningen...

Vi gick förbi Stortinget där Tidal hade Silent Disco. Alla som är med får headset där musiken spelas, så man stör ingen runtom. Tyvärr var det en del kö, annars hade det varit kul att prova på. 

Sen tog jag t-banan hem och gick och la mig tidigt så jag kunde sova ut. Dumma efter festival förkylning...

16 kommentarer:

  1. Superfina bilder tjejen! :) Toppen ju! Ha en grym kväll, kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Hoppas du hade en fin kväll :) Kram

      Radera
  2. Ser ut att vara en mysig dag.

    Maria

    SvaraRadera
  3. Snygg outfit du har fixat ihop. :) Matmarknader är kul, men inte om man är mätt som sagt! ;) Coolt med silent disco. Aldrig hört talas om tidigare... Trevlig kväll. :D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Sen var det mesta lite överprisat så som det ofta är. Det är väldigt coolt :) Hade aldrig hört talas om det förrän första gången jag var på festival i England 2011. Tack det samma :) Kram

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...