måndag 5 oktober 2015

Holmenkollen & Oslo Klatrepark

För två veckor sen hade jag och Martin besök av min farmor och farfar i nästan en vecka. De hade med sig min bror som också har flyttat hit, så nu är alla syskonen samlade på ett ställe för första gången på sex år. 

Söndagen farmor och farfar var här var det alldeles strålande väder, så vi for till Holmenkollen för att se lite där. 

 Vi stod ett tag och kollade på folk som åkte zip-line från toppen av Holmenkollen och ner till där vi stod. 

 Farmor och farfars hund var med, men han gillar verkligen inte kameror alls. 

 En del av mig tycker att det ser himla kul och spännande ut, den andra delen tycker att det ser ut som en dödsolycka som snart händer...


 Vi körde vidare upp till Tryvann för att äta glass vid Oslo Klatrepark. 


 Utsikten är otroligt fin.

Vi kollade lite på en liten del av Klatreparken, och min bror blev himla sugen på att besöka den en dag och jag kände bara att nä, det här är inget för mig. 

16 kommentarer:

  1. Alltså nu blir jag bra sugen på att dra till Norge och uppleva landets natur, har fått en stor lust av det på sista tiden =D... har en vännina som är halvnorska så ska tvinga henne att bli min personliga giude där, HAHAHA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det borde du :) Nu tycker inte jag att Oslo har den mest fantastiska naturen om man vill uppleva Norge. Geiranger är mycket mer vackert och mer 'typiskt' Norge när det kommer till natur.

      Radera
  2. känner som du ;) skulle aldrig våga :P


    sv: ja det är riktigt kul :D Men väldigt svårt också, svårare än vad jag trodde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det såg så himla högt och hemskt ut.

      Radera
  3. härliga bilder :)

    sv: ja det är verkligen en bra foundation!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...