torsdag 31 december 2015

2015 listan

DSC_5491
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag färgade håret hos en frisör och hade stort sett hela min semester hemma i Oslo. Sydde en klänning och en kjol. 
Jag utforskade Köpenhamn ensam och besökte den botaniska trädgården där. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har inga nyårslöften.

PC130180
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja det var det, på facebook var det över 10 st (!!!) som blev förälder i år. Men den viktigaste var att jag och Martin blev faster och farbror <3

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
England två gånger och Danmark två gånger. 

6. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
En mer stabil ekonomi och fler resor.
Medmänsklighet.

7. Vilket/vilka datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Hela resan till London. Hade det så himla fint där.
Mitt sommarlov som varade i 2,5 månader. Hur lyxigt som helst. 
När Jenny och Kalle bodde hos oss i juli. 
När vi blev faster och farbror.
Julafton.
Resan till Danmark, Fredrikshavn och Köpenhamn.
Helgerna Kjeholmen. 
Höstsabbath dag en och två

8. Vad var din största framgång 2015?
Att jag fortfarande studerar och gör det bra. 

DSC_5318
9. Största misstaget?
Att jag inte skickade sms till Martin och sa ifrån om var jag sov. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har en knöl i ryggen ingen helt vet vad det är. Men det går fint.

DSC_3947
11. Bästa köpet?
En String-bokhylla, Olympus-kamera och en himla fin väska.


DSC_4867
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, skolböcker, kläder, väskor och inredning.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det är alltid massa småsaker som gör mig glad. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Har inte någon 2015-sång direkt, men det är alltid musiken jag hörde på Reading

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I överlag har jag varit väldigt lycklig.  

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit vaken mer om nätterna. Är för glad i att sova. Tagit mig tid till att lära mig nya saker och hålla vid liv gamla.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit så skeptisk till nytt folk. 

18. Hur tillbringade du julen?
Med min familj hemma hos oss, med mat och paketöppning och allt.

19. Blev du kär i år?
Om och om igen i samma person.

20. Hur många one night stands?
Ingen.

21. Favoritprogram på TV?
Walking Dead, Agent Carter, Jessica Jones, Hemlock Grove. Det är säkert fler, Martin är en binge-watcher och jag hinner inte helt med i svängarna. Men vi ser mest på Netflix än det vi ser på TV.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. Ogillar inte någon alltför mycket heller.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag läste klart Bloodlines-serien, vilket är en bra serie.

P8290312
24. Största musikaliska upptäckten?
Marmozets. Så himla bra. 

25. Något du önskade dig och fick?
Har inte önskat mig något speciellt i år...

26. Något du önskade dig men inte fick?
Åh en massa saker. Men vad är poänget med att få allt man vill ha? Det är ju inge roligt det heller.

27. Årets bästa film?
Himla svårt att säga. Har sett en hel del bra filmer på bio. Bland annat Jurassic World, the Martian, Kingsman...

DSC_5226
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Dagen började med att jag upptäckte en vattenskada på vårat kök. Vilket gjorde dagen stressig då jag först hade min studiegrupp hos mig för att läsa till den sista tentan och sen skulle vi äta middag innan fler folk kom för att fira mig. Hade för övrigt en fin dag. 

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert massa saker, men de känns så oviktiga när jag skriver det här inlägget. Men en varm sommar hade ju varit något. 

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Precis som förra året, bara massa klänningar och kjolar. Började även använda crop-tops vilket var väldigt härligt till mina höga kjolar.

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner, min pojke, musik och shopping.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Gerard Way, Brandon Urie, Jared Leto. Tror inte det kommer ändras på en stund.

33. Vem saknade du?
Jag saknar min familj i Sverige. Är så märkligt att inte se dem så ofta.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Fortfarande de från klassen. Har lärt känna några bättre än andra. 

35. Planer för 2016?
Mina planer för nästa år är att fortsätta studera och jobba. Har tänkt att sy mer, då jag inte hittar det jag vill ha i affärerna. 
Annars är det bara att njuta av livet. 

10 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...