tisdag 19 januari 2016

The Balm & Baby Lips

Trots det snötäckta landskapet som är utanför mina fönster just nu så har jag, som tidigare skrivet, börja se efter våren i kläder och smink och andra ytligheter. Känner att jag börjar komma igång med garderoben för våren, frisyren är fixad och nu börjar det komma mer smink hem i lite mer våriga färger. 


Jag älskar att pröva nya saker, även om jag alltid vänder tillbaka till MAC och Lancôme. Jag beställde hem två produkter från märket the Balm som jag fick hem i fredags och var superpeppad på att prova. 
Då jag skulle beställa var jag lite osäker på vad då jag inte sett på produkterna i en butik, men tänkte jag fick chansa. Beställde hem deras ögonprimer Put a lid on it och paletten California driver license. 


Jag har väldigt oljiga ögonlock och ögonskuggan lägger sig ofta i vecken där. Men när jag testade Put a lid on it så höll sminket sig på plats hela kvällen. Men ska testa hur fler gånger för att se hur den är, men än då länge är jag väldigt nöjd. 


I torsdags innan jag skulle jobba gick jag förbi H&M för att se lite där. Hittade Baby Lips läppbalsman/blush och tänkte att det kunde jag prova. Är väldigt nöjd med hur den blir på läpparna, har inte testat den än som blush. 


DSC_4262

DSC_4264
Gillade verkligen färgerna som är i den här paletten, och att de fungerar till olika saker. Testade den på fredagen, men glömde att ta bild på hur det blev. Men ska fortsätta att leka vidare med den. 

DSC_4267

Translate: 
I ordered some new make up and finally got it home. Eyeshadowprimer and a palette from the Balm. Baby Lips I bought at H&M. 

10 kommentarer:

  1. Kul att prova nytt även om man har sina favoriter :)

    SvaraRadera
  2. Att se efter våren överhuvudtaget är alltid välkommet i min värld! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började se efter våren redan vid nyåret :) Kan aldrig vara för tidig ute :)

      Radera
  3. Nytt är alltid kul!

    Svar: ja ruby är en riktig pudding!

    SvaraRadera
  4. Kul me nytt smink :)
    Hoppas de e lika bra som blush :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det :) Har inte provat det än :/

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...