onsdag 11 maj 2016

En karta och tre böcker


Nästan varje gång jag och Martin har varit ute och rest så har vi köpt en karta och markerar ut ställen vi vill besöka på den. Det är fint med telefoner, men det är något speciellt med kartor. Ofta går det också att få tag i gratiskartor där man bor.
Jag passade på att köpa ett set med 3 Moleskine notatböcker i pastellfärger att ha med på resan. Om det är något som fungerar för mig, så ska jag försöka fortsätta att notera ned ställen och gatunamn i notatböcker när jag är ute och reser.


P5040040

P5040044


P5040046

P5040049

4 kommentarer:

  1. Tekniken i all ära men jag älskar den där fysiska i formen av papperstidningar, handskrivna vykort, CD-album på sina favvo band/musik osv osv... Känns som i mobilen är ytligt och visuellt medan de andra känns mer på riktigt *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här :) Jag fotar fortfarande med filmkameror, även om det är en väldigt dyr hobby tyvärr.

      Radera
  2. Men åh vad smart att ha med sig böcker för fysiska anteckningar under resans gång! Älskar dessutom moleskine <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar att anteckna på papper när vi är och reser :) Känns lättare än att ha massa anteckningar på telefonen.
      Gillar skrivböckerna från dem, men kalendern kändes överprisad. Min gick sönder med en gång i alla kanter, inte väldigt fint tyvärr.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...