måndag 30 maj 2016

Måndag

Dags för en ny vecka och jag börjar den trött. Hade en väldigt fin födelsedags helg med jobb och besök av min och Martins familjer. Vi hade en middag till totalt 13 personer, och det var verkligen hur trevligt som helst. 

På tisdag är det prick två veckor kvar av mitt andra skolår. Är märkligt att tänka på att om ett år är jag helt färdig med skolan (för denna gång kanske) och kan börja jobba som pedagogisk ledare. 

Som vanligt tänkte jag visa upp bilder från veckan som var. 


Måndag
 Min studiegrupp var och gjorde klart till Barnekulturfestivalen vi skulle hålla i en förskola. 

 Det var lite väl regnigt ute så jag fick använda mina stövlar. 



Tisdagen
 Då var det dags för första dagen med Barnekulturfestivalen, men vi hade en paus mitt på dagen i drygt 3 timmar. Då blev det att läsa massvis till den muntliga tentan jag snart har. 

 På kvällen var jag på jobbet, och då hände det massa saker. När jag skulle gå ned i trapphuset går jag rätt in i en grupp med poliser med riot-utrustning. Vet inte vem som var mest förvånade, de eller jag, då jag gick ned trappen sjungandes. 
När jag kom ut var det 4 pilosbilar, 1-2 brandbilar och 1-2 ambulanser. Har inte hittat någonstans om vad som hade hänt. 

Torsdag
 Torsdagen var min studiegrupp i skolan för att planera efterarbetet från barnekulturfestivalen. 

Efter skolan gick jag och en kompis till Monki och testade lite kläder. Hittade massa fint, men köpte inget. 

Fredag
 På fredagen for jag, Gabriel och Sofie till café Amsterdam och firade fredag. Martin mötte upp oss och de fick se mina födelsedagspresenter medan jag var på toan. 

Söndag
Söndagen var jag först på jobbet och sen var det hem och fira mig. 

14 kommentarer:

  1. Grym blogg tjejen :) Är allt bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Allt är bara fint. Jobbar med grupparbete och en tenta, så lite småstressad.

      Radera
  2. Vad mysigt du har haft det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade det väldigt mysigt :) Kram

      Radera
  3. Vilken härlig vecka du verkar ha haft :) Hoppas att denna vecka blir minst lika bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en väldigt fin vecka :) Det tror jag nog :)

      Radera
  4. Svar
    1. Tror inte du helt har läst hela inlägget, då det är en sammanfattning av hela förra veckan :) Men idag är en fin dag det med :)

      Radera
  5. Födelsedagshelger är aldrig fel! Kram

    SvaraRadera
  6. Det lät som en riktigt toppen vecka det!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint din studiegrupp gjorde fönstret :D

    Tack för komplimangen om matlagning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se om jag lyckas klippa ihop något från de dagarna, blev verkligen bra med den aktiviteten vi planerat :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...