tisdag 31 maj 2016

Nya skönhetsprodukter

Efter att det blev en minisommar i början på maj har jag behövt en solkräm till ansiktet. Min CC-cream har SPF 50, men jag tror inte att jag smörjer in ett tjockt nog lager för att det ska ge bästa skyddet, då jag har bränt mig ändå. Att använda kroppssolkrämen i ansiktet känns inte aktuellt då den är väldigt kladdig (är menad för barn). 
En av alla apotekskedjor har en del rabatter på solprodukter, så jag passade på att köpa en solkräm till ansiktet och ett läppbalsam med solkräm. Har inte testat de än mer än på handen, och det kändes bra. Inte alltför kladdig, blev inte glansig och gick in i huden fort. 
Jag behövde också en ny fuktighetskräm till ansiktet då den jag använt hittills tog slut. Testar en från Cosmica och hoppas att den kommer fungera bra. Finns som hel serie med ansiktstvätt, dag- och nattkräm. 

På H&M hade de alla Essie-lack till 99 kr. Inte för att jag behöver fler färger, men mitt överlack blev tomt/förstört (var Essies gelé-överlack, blev som sirap och inte bra alls). Hoppas att den här fungerar bättre. 

DSC_4593

DSC_4596
Jag har verkligen troen på denna här, gick fort in i huden, blev matt på handen och luktar inte all världens.

DSC_4598
Jag valde den mest för att priset inte var ruinerande och jag behövde något nu. 

DSC_4600
Jag misstänker att jag har lyckats bränna läpparna för huden har känts lite märklig i det sista. Hoppas den här hjälper. 

DSC_4603
Jag vet inte vad jag gör med mina naglar, men utan överlack så nöter jag bort färgen med en gång. Tidigare var jag säker på att det var pga att jag jobbade på en förskola, men naglarna ser ju inte bra ut även nu som student. Ni som lyckas ha samma lack i mer är 3 dagar utan att det skaver bort, hur gör ni?

6 kommentarer:

  1. Ja det är viktigt att skydda sig så man inte bränner sig iaf:) hoppas det lacket är bättre, vissa av mina har tenderat att bli just sådär som sirap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hatar att bränna mig, gör det så himla fort och lätt att jag "måste" bränna till det för att se ut som vanligt sen...
      Hatar att de blir så. Hoppas att det beror på att lacket var geléöverlack...

      Radera
  2. Bra tips smörjde in mina barn i morse i ansikte o det är så väldans kletigt tycker de. Ska köpa denna solskydd istället o se. ☀️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnsolkrämer är verkligen kletiga. Hoppas att de gillar den bättre. Använde min idag och är sjukt nöjd. Som jag skrev så sjunker den in fort, luktar lite och är matt och inte kladdig.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...