måndag 16 maj 2016

Veckosammanfattning

Måndag och dags för en ny vecka. 
Jag hade min sista lektion i onsdags, men har en del grupparbeten och så fram till 14 juni. 

Den här veckan händer det en del saker. Idag ska jag baka tårta till imorgon. Då är det 17 maj och Norges nationaldag. Jag och Martin kommer att fira med mina vänner, så det blir champagnefrukost och sen ut någonstans. 

Men dags att se på bilder från förra veckan. 

 Måndagen var en fruktansvärt lång dag. Först var jag och min studiegrupp på besök i förskolan vi ska ha en uppgift i, men sen började inte nästa lektion förrän halv tre. Så jag och en i gruppen satt och solade oss och åt glass. 

 Efter skolan for jag och några vänner hem till Gabriel och spelade Settlers of Catan på hans takterrass. 

 När jag sen skulle hem på kvällen hann jag köpa en glass innan bussen kom. 

 Tog en selfie i skolhissen. 

 Tisdagslektionen var i Slottsparken där vi jobbade med sånger, äventyr och lekar. 

 På eftermiddagen mötte jag Martin vid Vesletjern för att grilla. Jag vadade i vattnet och hade inte solen gått i moln hade jag badat. 

 Onsdagen grillade jag med min familj i Kampen park och spelade kubb. 

 Fredagen träffade jag en väninna och åt lunch. Vi åt hos Crêperie de Mari. 

 Fredagskvällen spelade jag massa Spyro the Dragon och blev färdig med första spelet och började på det andra. 

 Lördagen skulle vi på fest, men vi var tidigt ute och hängde där andra brukar dagsdricka. 

Vi spelade en del kortspel och hade det väldigt kul. Festen hade 90-tals tema så det var massa musik från när vi var små. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...