fredag 22 juli 2016

Malmö dag 1

En torsdag stod vi upp tidigt, tidigt för att ta med en resväska in till centrum för att ta bussen i över sju timmar. 
Jag och Martin skulle till Malmö ett par dagar för att hälsa på några av våra favoriter, Jenny och Kalle, som flyttade från Oslo ganska exakt ett år sen när vi var där. Är så otroligt märkligt från att se varandra nästan varje dag till inte alls. 

 Det ser så magiskt ut när det är moln på bergen. 

 Jag sov för det mesta under bussresan. Tiden går så mycket fortare då. Spelade även en del Pokémon go, men det hände inte så mycket spännande längs vägen. 

På grund av vägarbete var vi cirka en timma försenade till Malmö och lagom less. Vi hade hyrt en liten lägenhet via AirBnb som ligger på Möllan.

DSC_4839
När Kalle var färdig på jobbet visade han oss runt där de bor. Vi var och åt falafel och sen gick vi till en bar och drack lite grann. 
DSC_4842
Våran Kalle. 

DSC_4845
Min Martin. 

Jenny jobbade sent och vi möttes hemma hos dem. Så otroligt kul att ses igen efter ett långt år. 

2 kommentarer:

  1. Alla har sina sätt att åka på men mjaaa att åka BUSS i flera timmar skulle inte jag pallat =P... där går det gränsen för min del! Ha en fantastiskt nice utomlands-vistelse nu *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så illa. Pendlade varje dag under gymnasiet, reste från Skellefteå till Polen med buss, rest från Oslo via Stockholm till Skellefteå med buss... Det är lite vad man gör det till. Jag sov eller fångade Pokémons, så det gick fint.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...