måndag 31 oktober 2016

Veckosammanfattning

Ny måndag, ny vecka och en dag närmare att få flytta hem. Nu är vi ä n t l i g e n fått ett cirka hemflyttningsdatum, den elfte november ska lägenheten vara klar och förhoppningsvis möblerna på plats. Den lägenheten vi har nu har vi ett tag till efter det, så vi hinner packa upp lite grann innan vi flyttar hem till ett nytt hem. 

Denna här veckan händer det inte så mycket, idag har vi tänkt att gå förbi en smyckesbutik för att kolla in ringar och så har jag en skoluppgift som ska in på onsdagen + att de börjar lägga golv i lägenheten, vilket är stort. Väldigt lugn vecka helt enkelt. Får vi veta något mer i slutet av veckan om nästa vecka, för då blir det att börja packa. 

Här är en del bilder från förra veckan. 

 Måndagen var jag ute och åt lunch på Tullins Café. Äter två saker där, deras gratinerad kyckling ciabatta och grillad kycklingfilé sallad. 

 Middag blev hos mamma, massvis med sushi. 

 Onsdagen var det japanskt kväll på Fuglen, så jag och Martin mötte några vänner för att dricka saker och plommonrisvin. 

 De hade glas/koppas som passade temat. 

 Torsdagen var jag ute och gick med mamma. Det har varit ett halloween event under helgen och fram till imorgon, så vi fångade massvis med pokémons. 

 Det var väldigt mysigt på Tjuvholmen. 

 Fredagen var en solig dag. Jag längtar efter den dagen det här inte är min utsikt längre. 

Jag mötte mamma igen, men den här gången i Frognerparken. 

När vi blev trötta i benen gick vi och fikade. 

 Vi hamnade i Sofienbergparken för att jaga en viss typ av pokémon med tre killar på typ tio år och en man i närmare mammas ålder. Vi hittade den vi letade efter. 

 Det är något speciellt att gå förbi här. 

 Innan jag for hem åt jag sushi till middag. Det blev totalt tre sushi middagar den här veckan. Oh well. 

På lördagskvällen jobbade jag, så jag hade köpt med mig Kinderegg. Fick en kanin med bladblöja, en haj och en motorcykel.

På söndagen kunde jag se spår efter natten. Massvis med krossade pumpor. 

På söndagskvällen hade vi en liten filmkväll och såg på the Martian. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...