lördag 31 december 2016

2016-listan

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag förlovade mig och började planera vårat bröllop, så där på ordentligt och inga lösa tankar och idéer som tidigare. 
Om vi räknar de sista fem åren, så är det här första året jag inte varit i England alls och det känns inte bra. 
Jag var i Bryssel och Malmö, vilket var nytt. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig några nyårslöften. Känns som ännu en sak som skapar perfektionspress. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Det var ett par stycken som fått barn, inte i närheten lika många som ifjor. Men, det är flest bloggare jag läser dagligen som har blivit föräldrar i år. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. 


DSC_5236

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Belgien. 

6. Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Träning. Saknar väldigt det att bli riktigt fysiskt utsliten, vilket är något min kropp verkligen behöver. 
Att känna mig utvilad när jag vaknar. 


DSC_6147

7. Vilket/vilka datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Den viktigaste dagen jag kommer att komma ihåg från i år är när jag och Martin förlovade oss. Men generellt var min födelsedag fin, resan till Malmö, resan till Belgien och lite mer negativt, vattenskadan i lägenheten och den långa totalrenoveringen. 
En annan dag jag kommer att komma ihåg är när jag fick hem mina kläder till bröllopet. Klänningen hänger fint i min garderob och skorna ligger i en kartong.  

8. Vad var din största framgång 2015?
Att jag inte bröt totalt ihop under renoveringen. Att inte få bo hemma under tre månader var mer mentalt jobbigt än det jag trodde. 
Men att jag fortsätter att få ihop skolan, jobbet och mitt sociala liv bra är en bra framgång. 

9. Största misstaget?
Att jag hållit fast vid ohälsosamma vänskapsrelationer. Som min syster så fint sa Christina, du drar till dig massa knäppisar

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har bränt mig ett par gånger om (med skolskyddsfaktor 50 och skugga), just nu är jag hemskt förkyld, men annars så kan jag inte komma ihåg att jag skadat mig något speciellt? Det är inget ovanligt att jag är förbi legevakta, för jag är klumpig och skadar mig konstigt. 

P4090046

11. Bästa köpet?
Det mesta är bröllopsrelaterat, som mina kläder (klänning, sko väska), vigselringar, pynt, bokningen till lokalen och band, men också resan till Malmö, resan till Bryssel, min Ellos x Ida Sjöstedt-klänning, min telefon..

12. Vad spenderade du mest pengar på?
I vanlig ordning är det kläder, väskor, konserter, resor som står i toppen för vad jag lagt mina pengar på. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att vi förlovade oss. Att våran lägenhet är helt nyrenoverad och är väldigt, väldigt fin (även om allt tills det var klart inte var kul). Att min syster och hennes sambo förlovade sig. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
Jag är riktigt, riktigt dålig på att hålla reda på vilka låtar som är från det här året. På min mest spelade lista är det stort sett gamla låtar, låtar jag lyssnat på i ett par år...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Om man bortser från den konstanta uppgivenheten som var i tre månader så var jag riktigt, riktigt glad. Har jag gråtit är det för småsaker. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Badat mer. Jag badade totalt två gånger i år, och det är skamligt när man bor tio minuter undan ett alldeles perfekt badvatten. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit onödigt mycket vaken om nätterna, alltså när jag kommer hem från jobbet vid halv ett - ett, så ligger jag och surfar lite extra på telefonen innan jag somnar. Detta har gjort att jag har helknäpp sömnrytm de dagarna jag inte jobbar. 

18. Hur tillbringade du julen?
Jag jobbade mycket innan julen och på julafton. Julafton var det först ett par timmar jobb, sen hem till mamma där det blev Kalle, mat och julklappsöppning. Jag sov över och vaknade förkyld och var förkyld ut året. 

G0350850_1462104310005_high

19. Blev du kär i år?
Om och om igen i samma person.

20. Hur många one night stands?
Ingen alls. 

21. Favoritprogram på TV?
Jag har inte sett så mycket på TV, utan mest streamat. Jag har plöjt igenom Penny Dreadfull (rekommenderas), Game of Thrones, Gilmore Girls (nytt + gammalt), the O.C, Downton Abbey.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Tycker fortfarande att hata är ett väldigt starkt ord, men jag har inte ogillat någon i min närhet heller.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst igenom gamla böcker, men läst väldigt lite som inte har med skolan att göra.

24. Största musikaliska upptäckten?
Tänker att det inte egentligen är musik så där egentligen, men något jag har lyssnat massvis på på Spotify är Creepypodden. Så mycket kärlek till den podden. 

DSC_4763

25. Något du önskade dig och fick?
Jag har inte önskat mig något specifikt för att vara ärlig, men har fått massa fint jag inte visste om att jag ville ha. Eller jo, det är en sak jag faktiskt har sagt jag vill ha och fick, min DC Bombshells kimono.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jag har inte önskat mig något speciellt, och då är svårt att säga vad jag inte fick. 

27. Årets bästa film?
Jag kan helt ärligt knappt komma ihåg vad jag sett på i år. Men jag var väldigt peppad på Suicide Squad, och den var underhållande men inget mästerverk. Men jag har visst också sett Deadpool, Warcraft, Captain America Civil War.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Vi lyckades pressa in min familj och Martins familj på middag hemma hos oss. Det blev trångt, men det var väldigt trevligt. 

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hade ju inte tackat nej till lite varmare väder eller en ganska så stor pengavinst. 

P4180004

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Precis som de flesta åren är det endast klänning och kjol som gäller. 

31. Vad fick dig att må bra?
Att kunna vara med Martin, min familj och mina vänner.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Gerard Way, Brandon Urie, Jared Leto. Tror inte det kommer ändras på en stund. (Samma svar som förra året, stämmer fortfarande). 

33. Vem saknade du?
Just nu under bröllopsplanerandet (och egentligen rent allmänt) så saknar jag Jenny, Kalle och Jenna, de tre personerna som känner mig bäst. Är så märkligt att bara prata via elektroniska hjälpmedel och inte ses i person.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Jag har inte mött några direkt nya personer, men har börjat få ett litet stabilt kompisgäng som jag lär känna bättre och bättre. 

35. Planer för 2017?
Jag ska på konserter, än så länge Green Day, Gojira, Avenged Sevenfold, Disturbed, men förhoppningsvis Veronica Maggio och resa till Reading Festival som vanligt. Jag ska på en hemlig resa (rent bokstavligen då vi bokat resan men Martin vet inte var vi ska (jag skulle egentligen inte heller veta, men blev något fel i bekräftelsen)). Jag kommer att bli färdig på min utbildning och förhoppningsvis börja jobba. Sen är det ju det där att bli gift, men det har du nog fått med dig nu. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...