torsdag 22 december 2016

Årssammanfattning juli - augusti - september

Då var det dags att sammanfatta årets juli, augusti och september. 

Årets sommar har varit väldigt fin. När jag ser tillbaka är det mest med värme (slutade ju trots allt med strumpbyxorna tidigt), men också andra fina minnen och några jag gärna kunde ha hoppat över (som galna, förredetta vänner och vattenskadan i lägenheten).  

Låt oss börja.

Det finns nog inga personer vi har saknat så otroligt mycket som Jenny och Kalle. Och vad gör man när man saknar någon ofattbart mycket? Jo, man reser och hälsar på. Jag och Martin tog bussen till Malmö en helg bara för att hänga med två favoriter. Jag hade aldrig varit i Malmö tidigare, så det var väldigt kul att utforska. 
Vi var hemma en dag innan det var dags att resa ett par dagar till Bryssel. Där blev det ett par fina, varma, fyllda dagar. Vi lyckades träffa av en värmebölja som gjorde att jag på allvar trodde jag skulle dö. Jag var uppsvälld som en lite korv, vilket inte vara skönt eller trevligt för varken mig eller Martin. Men vi upplevde massa fint när vi var där. Vi var på chokladmuseum, såg på serietidningar, drack massa öl, var på Harry Potter utställning, firade Belgiens nationaldag och blev officiellt förlovade. 

 I augusti började jag mitt sista år på min utbildning och vi började med våran renovering av badrummen. 
I och med renoveringen valde jag och Martin att flytta hem till mamma under två veckor. Vi hittade på massa trevligt innan skolstarten, som att spela minigolf. 
Jag myste med hundvalpar, för när någon i ens närhet får valpar så ska de gosas med. Jag hängde i en spelhall och kom mig nästan igenom ett skjutspel. Jag, Martin och Johanna var på konsert och såg på Veronica Maggio. 
Sen började det jobbiga. Det blev vattenskada i lägenhetsbyggnaden, hela min rad i byggnaden blev drabbade. Och sen började ett tre månaders mindre helvete. Men det, det är en helt annat inlägg.

 September började saker lugna sig lite med lägenheten, vi fick flytta in på hotell och sen i en lägenhet och våran blev bokstavligen riven ned till betongen. 
Vi var på bröllopskväll hos Kitch'n och skrev en önskelista och fick smaka på lite mat och så. En väldigt trevlig form för kundkväll. 
Jag och sambon var på Höstsabbath, en liten festival och vi var och såg på Band of Skulls. 
En dag var vi och kollade in lokalen där vi ska våran bröllopsfest. Är väldigt mysigt att planera till den måste jag säga, även om vi just nu är nästan färdiga.


4 kommentarer:

  1. Spännande år ni har haft och nästa lär blir lika eller ännu mer spännande ^^... är ju ändå ett år då ni gifter er liksom! Av egen erfarenheter med att vara OCH planera bröllop så är det alltid det där "lilla extra" med sånt ^^... GOD JUL på dig/er nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det här året kommer att bli riktigt bra :)
      Hoppas du hade en riktigt fin jul :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...