torsdag 8 december 2016

Januari - februari - mars 2016

Nu är det dags för de inläggen jag verkligen älskar att läsa hos andra, årssammanfattningar. Tyvärr har jag sett att det är många större bloggare som sammanfattar året med de mest lästa inläggen, vilket kan vara kul. Men det är något speciellt att läsa någon annans reflektioner kring året som varit. Ofta är man lite mer ärlig nu än när man var mitt i det.

Jag börjar enkelt med årets tre första månader, januari, februari och mars.

Januari
Året började som vanligt med ett klipp hos frisören, jag klipper mig oftast två gånger i året. I samband med ett skolprojekt var jag och min studiegrupp på besök med min praktikplats, till en hindutempel som ligger inte långt från där jag bor. Hela besöket var ytterst märklig, sett från min studiegruppssida. Templet var väldigt trevligt och inbjudande. 
Den lilla blå väskan blev köpt i samband med en tenta, tror det var i Språk, text och matematik. Den är snäppet för liten för att få med en kamera, men annars så ryms det jag behöver i den. 
Jag och Martin var även ute och spelade biljard och var på stand-up. 

Februari
 Jag slet verkligen med att styla håret, fick det inte helt till tyvärr, så ska erkänna att det var en lättnad när det äntligen växte ut igen + att jag hade samma frisyr som en kompis jag hänger en del med som har den manliga varianten av mitt namn = opraktiskt. 
Vi kollade in möblerna vi kunde köpa till badrummet, och började välja ut kaklet till badrummen. 
Vi var och drack varm choklad med spännande smaker en dag, och var och tittade på en jätteduktig tjej som spelade harpa. 
Jag mötte en kompis på Lökka och väntade i solen. Älskar verkligen att vintern är kort i Oslo. I Skellefteå när vi bodde där, var det snö från oktober till slutet av april och evigt mörker däremellan. 

Mars
 Jag hängde med mina vänner i solen på skolan när läraren var sjuk en dag. Även om jag inte är gruppens mest pratsamma person, är det intressant att höra på när andra pratar. 
Var och åt pecanpaj och massa andra amerikanska rätter. Jag, Martin och min familj firade st Patriks Day som vi brukar. Det är en parad längs Karl Johan där Oslos irländare går. Är alltid trevligt att se på och massvis av fina irländska varghundar att se på. 
Jag tvingade med mig Martin till Henie Onstad Kunstsenter för att se på den prickiga utställningen till Yayoi Kusama. Oj vad jag trivdes där. Prickar är nog mitt favoritmönster. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...