fredag 30 december 2016

Min julafton


Jag hade planerat in en hel del inlägg den här veckan, känns som att det är dags att fint sammanfatta resten av året och så, men min förkylning satte verkligen stopp på mina planer. Är så fruktansvärt less hosta, snuvan, det att vara tät i hela huvudet, kliandet på kroppen, hals och öron värken och febern. Jag hoppas innerligt att jag är helt frisk till imorgon, för jag vill fira ut det här året och fira in det nya med nästan alla mina favoritkillar. Och det gärna utan att må piss. 

Men nu är det dags att visa lite bilder från min julafton. Jag jobbade ett par timmar mitt på dagen, och Martin skulle iväg och fira med sin familj, så vi firade ihop på morgonen. Vi öppnande julklapparna till varandra och de vi fått av vänner. Jag fick en plånbok från Kate Spade och ett presentkort till ett SPA för två. Visar upp plånboken i ett eget inlägg nästa vecka tänker jag. 


PC240017 
Efter att jag jobbat och tagit den nästan tomma t-banan hem till mamma så var jag äntligen framme i ett julpyntat hem. 

PC240018
Mammas julgran har mycket som man kan se på. Som dinosaurier. 

PC240019
Eller en lurvig pingvin. 

PC240020
När klockan slog tre såg vi på Kalle och hans vänner. Mammas sambo jobbade också på julafton, men var färdig lite senare. Så vi väntade på han innan vi började med klappöppningen och middagen.

PC240034
Här är min nya klänning från New Look på. Den är egentligen mörkgrön men blir blå när jag försöker att fota den. Urringningen var hemskt, hemskt djup så jag sydde ihop den lite snabbt. Blev inte det bästa men bättre än att nästan blotta sig. 

PC240037
Men måste säga att klänningen är himla fin i blått också...

PC240041
Så var det julklappsutdelning. Jag fick massa fint, bland annat en ögonskuggepalett från the Balm av mamma, en Harley Quinn kalender av min syster och en Batman figur av min bror. 

Sen sov jag över hos mamma och vaknade med en fruktansvärd förkylning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...