onsdag 18 januari 2017

Chokladhus, en lurvig tröja och dinosaurier

Tisdagen förra veckan var jag först på skolan och ett par timmar senare skulle jag och höra på en debatt eller liknande, om Rammeplanen. Rammeplanen är det styrningsdokument som Norges förskolor ska jobba med. I år kommer det en ny Rammeplan, så det är spännande att följa med på vad som händer runt den. 
Det var ett par timmar mellan när min föreläsning var färdig och debatten skulle börja. Hur slösar man bäst ett par timmar? Går och kollar i butiker så klart. Först kollade jag in skolbokspriser och insåg att jag kunde spara en hel del genom att beställa via nätet, så då gjorde jag det med en gång. Sen gick jag vidare. 

 Passerade Freia-butiken där det var chokladhus på utställning. Får se om jag testar på att göra ett till nästa jul. Är bara jag här i huset som gillar pepparkakshus, så det blir lite väl mycket att äta för bara mig. 

Jag gick förbi Monki och kollade in rean. Testade en svart klänning (har på mig den på bilden) som var på rea för 80 kr och en lila fluffig tröja. Kändes väldigt som tröjan från Sanning eller konsekvens, bara lila istället för orange. Köpte inte tröjan även om den var riktigt mysig. 

 Har gått förbi den här planschen ett par gånger. Gillar den även om jag älskar böcker. 

Inne på Kate Spade hade de fått in nya novelties, väskor och andra tillbehör som säljs i begränsat antal. Dessa är de enda som finns i Skandinavien och jag ska erkänna, det var nära på att jag drog kortet. De är ju bara hur underbara som helst. 

Debatten var så där, kändes inte helt som det var något viktigt att få med sig, även om jag fick se en dam som har varit viktig för förskolevärlden, Berit Bae. 
Och det var min tisdag. 

2 kommentarer:

  1. Haha jag dör på väskorna på sista bilden <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. De väskorna är bland de mest fantastiska jag har sett på länge <3

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...