tisdag 31 januari 2017

Fredagen & lördagen förra veckan

I fredags for jag och Martin hem till min syster för lite pre-drinks. Jag skulle ta en bild på Martin men tog visst en selfie medan jag väntade på att han skulle bli färdig i telefonen. Såg lagom road ut. 

Men han blev aldrig helt färdig så tog en bild ändå. 

När vi skulle till t-banan från min syster så gick vi genom borättslaget. Där var det visst bara is och vi halkade omkring. Min syster ramlade två gånger, gled graciöst ned en backe och hon hade lite synkroniserad halkande med Martin och jag kramades med ett träd. Det var extremt kul kommer jag ihåg.

 Jag behövde helt sjukt på toan så vi stoppade förbi en bar på Torshov. Johanna och Martin kollade var vi skulle gå härnäst. 

 Visade sig att alla tre hade varit på baren innan. Sen gick vi över gatan för lite mat innan vi tog trikken in till centrum där det blev ett till pub-stopp för att min blåsa inte fungerade alls. 

 Vi dansade på Elsker och blev dränkta i öl och cider. Martin fick en man efter sig som vanligt när vi är på gayställen. Ungefär rätt efter den här bilden for vi hem och sov. 

 På lördagen ville jag in till stan för att se folk. Att vara låst uppe där vi bor och knappt vara nere i centrum gjorde mig lite smått tokig. Sen behövde jag fleecebyxor och skosnören. 

Vi hoppade av på Hasle och gick till vattendammen där och tittade lite. 

Och när vi ändå var i området beslöt vi oss för att gå och kolla på drömhusen i vårat drömområde. 

 Skulle verkligen vilja ta mera direkta bilder på husen, men det känns lite respektlöst mot de som bor där. Området heter i alla fall Hasle Hageby och är gamla arbetarbostäder till de som jobbade på Freia sjokoladefabrikk. Husen är i engelskstil, det känns som något ur Harry Potter. Även om det ligger väldigt centralt till och nära en stor väg är det otroligt tyst där. 

 Här är baksidan på några av husen. Det är så idylliskt där.

 Vi gick vidare till centrum genom Grünerlökka och stannade förbi Granit där jag köpte tre blomkrukor. Visar bilder senare. 

 När vi blev hungriga stannade vi på Café Sara för lite fika. 

 Min Martin. 

 Jag är helt säker på att jag inte har så extrema påsar under ögonen... Får hoppas att jag bara hade otur med ljuset. 

Vi pratade på om området vi vill bo i, och båda vill gärna flytta dit. Men det kommer nog att dröja många år innan det kan hända, just för att det är så dyrt där. 

Sen for Martin ut med några vänner och jag for hem och hade en filmkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...