måndag 9 januari 2017

Veckosammanfattning vecka 1

Då har ännu en vecka passerat och jag kan räkna med ännu en vecka förkyld. Trodde jag var nästan helt frisk på onsdagen, men torsdagen var jag dålig igen, fredagen nära döden och lördag och söndag låg jag rätt ut. Mysigt va?

Idag ska jag tillbaka till doktorn, för jag orkar inte mer. Det blir tredje gången på lika många veckor, vilket börjar bli kostsamt helt ärligt. Annars händer det inte väldigt mycket den här veckan, är en del skolarbete jag måste komma igång med och lite bröllopsplanering som ska fortsätta. 

Tänkte i vanlig ordning visa lite bilder från förra veckan, och startar med tisdagen för måndagen var jag dålig (sov nästan hela dagen). 

 Tisdagen började jag om på skolan och var inte helt redo för att vara ärlig. Var till doktorn efter skolan så det var bra. 

 Tisdagen var jag på skolan igen, men efter skolan kollade jag i lite butiker innan jag hamnade hos mamma för kvällen. 

Åt middag där och spelade lite spel innan det var dags att komma hem. De hade lite ballonger kvar från nyåret framme. 

När jag kom hem snöade det massvis och vi har lite snö nu. Vet inte helt hur jag känner över det.  

 Torsdagen mådde jag piss och sov mig genom dagen. 

 Fredagen skulle jag på en hej då fest för en kompis som ska på studier i utlandet.

 Sminkade mig massvis och rockade en ulltröja till. Frös ändå och hade feber mest hela kvällen, så kändes mer som att jag drack saft än cider om vi säger så. Borde ha varit hemma, men hade det så himla fint den kvällen. 

 Lördagen var det att ligga rätt ut och fortsätta på Skam säsong 3. Vi såg allt av Skam på fyra dagar. Väldigt fin serie, och jag förstår hypen. (Jag, mamma och pappa bodde granne med skolan i Skam. Sen så känner man ju oavsett igen där de är och spelar in, vilket är kul). 

 Jag orkade inte laga mat och inte gjorde Martin det heller. Så vi beställde hem mat och hyrde filmer och bara tog det lugnt. 

Söndagen var också en dag som jag sov bort. Och när jag inte sov låg jag rätt ut i soffan och såg på filmer, slösurfade och kollade in Pinterest för allt möjligt konstigt. 

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

4 kommentarer:

  1. Himla kul att få läsa om din vecka, och kul att dina föräldrar bodde granne med HartvigNisse skolan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade inlägget :) Blev överraskad när jag såg var skolan låg, för jag hade inte tänkt på det tidigare. Tänkte att det var mer en random skola någonstans i Oslo :)

      Radera
  2. Lite blandat i veckan, kanske inte den mest roliga men kunde vart sämre =)... som mye annat! Hör hört å löst mye om den där serien SKAM men känner inte att det är en serier som är i min smak faktiskt. lär nog dröja innan jag själv hakar på *S* Snart är det förresten v.3 ^^... shiiit alltså! TREVLIG HELG, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte först att Skam inte var min grej, och jag tror heller inte att det är det. Men den är helt klart underhållande att se på, kul att få insyn i hur några av dagens tonåringar har det.
      Tiden går fruktansvärt fort fram. Det är ju skrämmande. Kram

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...