måndag 20 februari 2017

Veckosammanfattning vecka 7

Förra veckan gick riktigt fort, och nu är praktiken över och jag ska tillbaka till skolan. Har en hel del jag verkligen måste ta tag i nu, som att bestämma mig för vad jag ska skriva om i min bacheloruppgift. Har två dagar på mig att komma på något intressant. 

Den här veckan kommer även min farmor och farfar på besök. Ska bli riktigt fint att få se dem igen, och inte minst möta deras valp. Ska gosa valpmage så mycket jag bara kan nu. Men med sig har de även min väska jag beställt till bröllopet (och senare givetvis). Ska bli väldigt spännande att få se den. Har visat upp den i bloggen för längesen, bara att jag har beställt med mina initialer på den. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Måndagen började vi att se Walking Dead. Vi ligger så himla långt efter och vi har massvis att se. Men något som är bra är att vi kan se många avsnitt efter varandra istället för att behöva vänta i spänning. 

 Onsdagen skulle jag på första dagen av en två dagars seminar på skolan som handlar om barn och ungdomar och deras psykiska hälsa. 

 Det är en studentförening som heter Bars oss imellom som har anordnat detta. Det var inte bara vi från barnehagelärerutbildningen som var där men också bland annat hälsosyster, sykepleiere, barnevernet som var där. 

 Efter seminaret var jag och kollade lite i butiker medan jag ändå var i stan. Köpte hem bland annat en tavla från Lagerhaus som hänger i sovrummet. 

 Torsdagen var det dags för dag två av seminaret. 

En känd person (Leo något), var där och pratade om barn och flykt. Väldigt intressant. 

På torsdagskvällen skulle jag på jobbet och hela världen var täckt av frost/snö. Var så himla fint.

Men pga diverse orsaker fick jag starta sent så satte mig på ett café....

... och så ett till. Har nog aldrig druckit så många varma drycker på en gång i mitt liv. 

När jag sen skulle börja jobba igen gick brandalarmet i det att jag går in i uppgången. Så fick fint gå ut och vänta på att det skulle stängas av. 

Fredagen var ljus när jag stod upp (<3). Kändes verkligen superhärligt. 

På kvällen skulle jag till Martins jobb och hänga lite i baren där och sen ut och spela biljard. När vi kom till vårat vanliga biljardställe satt vi i kö så otroligt länge, att jag och Martin for hem och sov istället. 

 För på lördagen skulle vi nämligen och se på roller derby. Det var Norge - Sverige - Tyskland som skulle spela. Så otroligt spännande. Hade varit kul att testa på, men är så himla värdelös på inlines och tror inte att rullskor går bättre + det kostar en del med all utrustningen man behöver. 

Kampen var nära där vi bor, och idrottshallen ligger precis där vi badar om sommaren. Var märkligt att se det så vitt, kallt och mörkt när vi bara varit där när det varit sommar och sol

På söndagen var jag först på Restaurant Day för första gången i år och sen på jobbet i ett par timmar. När jag kom hem såg vi på Miss Peregrines home for peculiar children. Filmen var absolut inte lika bra som boken, filmen hade verkligen tappat hela känslan man fick när man läste i boken + stora förändringar i handlingen. Men det var en fin film, om man bara ser rent till filmen och inte jämför. 


Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...