måndag 27 februari 2017

Veckosammanfattning vecka 8

Nu äntligen har skolan lugnat ner sig lite. Allt jag har kvar nu är en tenta innan det blir det dags att skriva min bachelor. Ska bli väldigt spännande, men också otroligt märkligt att bli färdig med skolan efter tre år. Ska bli bra men konstigt att jobba heltid igen och inte ha sovmorgon eller vara färdig kvart över elva nästan varje dag. 

Denna här veckan är det en del saker som händer. Idag ska jag till stan med min farmor och se lite i butiker. Sen är det massvis med skola och jobb resten av veckan. På lördagen ska jag nog på en bröllopsmässa i House of Oslo. Mest för att skriva en önskelista helt ärligt. Men får säkert massa inspiration till det kommande bröllopet. Annars så är det min jobbhelg, så kommer att vara fullt upp. 

Men dags att se på hur förra veckan var. OBS! Inlägget innehåller en bild på en råtta. 

Onsdagen vaknade jag upp till fruktansvärt mycket snö. Vi hade äntligen fått vår i luften och sen kom det snö och förstörde.

 Sen var jag först på skolan och jobbade med grupparbete. Fick sett en råtta. Det är tredje gången sen jag flyttade till Oslo i 2009 som jag sett en råtta i det fria. Men det är tre gånger på två år, ganska så intensivt. 

 Jag och Martin for till Alnabru för att se på lampor, speglar till badrummen och handlade lite grann. Den här kronan var helt otroligt stor. Vi hade inte haft plats till den någonstans. Känns som att man behövde ha typ tio meter i taket för att den skulle bli bra i rummet. 

 På torsdagskvällen skulle jag till jobbet ett par timmar. 

Fredagen var det bara selfies jag tog. Har i det sista blivit helt extremt blå underögon med riktigt djup hålighet (?). Sover bra, stressar inte mycket och har blivit riktigt duktig på att dricka vatten. Använder även ögonkräm, så har det bara med ålder att göra? 
På fredagen hade vi två av tre syskon, farmor, farfar och deras lilla hund på besök middag.

 Lördagen tog Martin med mig och alla mina syskon för att köra gokart. Så otroligt roligt. 

Söndagen var jag och Martin först ute och gick i skogen innan vi fick besök igen av min familj på middag. Alltså se så himla fin deras hund Zorro är? Även om han var riktigt ettrig och skulle äta upp våra händer och vara uppe i ansiktet hela tiden, så var han riktigt fin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...