onsdag 19 april 2017

3 x tyllkjol

Även om vädret har varit ganska dåligt under påsken, och solen och värmen känns lite väl långt borta just nu, så kan jag inte låta bli att drömma mig bort till när våren är så där riktigt varm att strumpbyxor inte är nödvändigt längre, och jackan är med mest för att den är fin. 

Jag har ju redan bloggat om min nya, mörkblåa tyllkjol, som jag fick hem för ett tag sen. Jag är väldigt peppad på att börja använda den och har satt ihop tre outfits där kjolen är i fokus. Kjolen är en annan än den jag har (de hade ingen bra bild på min på sidan jag använde för att sätta ihop kollagen), men den är väldigt lik. Jag har försökt att hitta saker jag har hemma, eller något som liknar. Jag har länkat till mina gamla inlägg (som jag hittat) eller till där saken finns. Hittade det mesta förutom två väskor, ett halsband och ett par solglasögon som jag inte har. Tänkte att det var kul för dig (och mig) att bli inspirerad av det jag har i min garderob mot att köpa nytt. 


Spring look 2017
Det är så här jag har tänkt att använda kjolen för det mesta, bara släng in min korta jeansjacka/skjorta och min MbMJ Metropolitote så är jag good to go. Halsbandet och crop toppen är från Monki, glasögonen är Ray Ban Wayfarer, skorna Adidas Stan Smith, och väskan från Marc by Marc Jacobs




Spring/summer look 2017

Det här var en av mina första tankar på hur jag skulle styla min kjol; med ett par rosa docs (eller mina svarta) och min Marc by Marc Jacobs t-shirt. Tänkte att det inte blir lika sött på ett sätt. Jeansjackan på bilden får representera min (som jag redan länkat till högre upp), glasögonen är samma som ovan och väskan kommer från Astrup Fearnleys shop och tillhör Murakami by Murakami utställningen som visas just nu. 

Spring/summer look 2017

En lite mer uppklädd variant är denna här. Uppklädd för att skorna har klack. Halsbandet kommer från Sweet nothings/In God we trust, och jag älskar deras hjärthalsband med text. Jag har en del långärmade, randiga tröjor som jag tänker hade passat fint till. Glasögonen gillade jag, men har ett par röda hjärtformade från Aldo som jag gillar. Har tyvärr blivit en liten repa i ena glaset, men jag ser ändå. Skorna kommer från Vagabond och modellen heter Gaia. Jag köpte dem till 17 maj firandet förra året och jag fick fruktansvärda skavsår av dem. Måste gå in dem bättre. Väskan kommer från Kate Spade och modellen heter Byrdie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...