tisdag 11 april 2017

Serier jag har sett i det sista

Efter att jag har skadat benet har jag haft en hel del tid att se på serier (och skolarbete). Har plöjt igenom en del serier på TVn, Netflix och HBO Nordic som jag tänkte tipsa om (även om du med stor sannolikhet har hört talas om dem.

Mr Selfridges handlar om Harry Selfridge som öppnade köpcentret Selfridge på Osford Street i London, England. Serien handlar om hans uppgång och fall, och serien är baserad på boken Shopping, Seduction & Mr Selfridge. Väldigt spännande att följa och kläderna är verkligen fina att se på. Alla fyra säsonger hittar du hos Netflix.

Det är nog få som har missat serien Westworld hos HBO Nordic. Väldigt spännande serie om en nöjespark med vilda västen tema där alla värdar är robotar. Du kan göra vad du vill där. Serien följer bland annat några av värdarna och hur de lever, några besökare som följer historien och hur valen de kan ta påverkar dem, men också i bakgrunden. De som har skapat världen och hur den upprätthålls. Vill inte spoila något, men se den. Finns också som film från 1973.


En serie jag har hört mycket om är Girls, och jag sliter verkligen med att gilla serien. Tycker att karaktärerna är jobbiga, är snart färdig med säsong tre och det blir bättre. Karaktären Hannah måste vara skriven så att man inte gillar henne? Eller? Girls är hos HBO Nordic.


En serie jag och Martin har följt länge är Walking Dead, och förra veckan var det sista avsnittet för säsong 7. Det här är en serie jag verkligen älskar och den är så spännande att se på. Säsong 1-5 finns hos HBO Nordic att streama. Vi har inte sett Fear the Walking Dead, som handlar om innan och i början när de dödar börjar komma tillbaka till liv. Men den är på våran att se lista. 


En serie jag fastnade för direkt var Riverdale. Jag vet att jag har läst en del Archie, gick det som tecknadserie på TVn? Kommer också ihåg Josie & the Pussycats. Det här är en mycket mörkare Riverdale vilket är spännande. Finns hos Netflix. 

4 kommentarer:

  1. Så roligt med serietips, den enda jag sett hittills är The walking dead!☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissar att det är många som kommer se en del serier under påsken, så är kul att tipsa :) Men den är ju riktigt bra :)

      Radera
  2. Det finns en del serier där som jag är nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så bra :D Hoppas du hittar någon du gillar :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...