måndag 17 april 2017

Veckosammanfattning vecka 15

Hej och glad måndag! Blir en kort vecka i och med att idag är en röd dag, eller, i alla fall för de som jobbar. 
Den här veckan har jag en del inplanerat, mest i samband med min bacheloruppgift. Den här veckan börjar jag skriva då jag känner att jag har läst mycket. Jag gillar att läsa massa innan jag börjar skriva, så att jag vet lite bättre om vad som står var. Hjälper massvis. 
Jag väntar också hem tre paket, ett med böcker, ett med smink och ett med kläder. Så det är något. 
Annars ska jag fortsätta med benen högt och i en skena. Foten är inte bra än, och det är visst helt naturligt, så jag stressar inte. 

Förra veckan var väldigt lugn, jag läste massvis och vilade en hel del. Var förbi min doktor, testade ut ett nytt sushiställe, köpte en del saker till lägenheten och var förbi mamma på påskmiddag. Vi hade även spelbonanza hemma hos oss, vilket gjorde att vi spelade en hel del brädspel. 

 Min vecka började visst på tisdagen. Jag tog bussen till Helsfyr och det är så himla märkligt att vara där jag bodde förut utan att vara där mer. Det har blivit en del förändringar, vilket känns märkligt att vi inte har följt med på.

 Efter att jag var hos doktorn mötte jag Martin på Grorud för att handla och äta lite. Det har öppnat ett sushiställe, och det behövde vi testa ut.

 Tro inte på leendet, han hade extrema skavsår och haltade runt. Måste sett märkligt ut med två haltande personer.

 Jag lyckades söla soyasås på mig, vilket kändes himla typiskt när jag hade på mig vitt.

 Sushin var riktigt god, lokalen riktigt fin och servicen var utmärkt.

 Onsdagen var det spelkväll och vi testade ut Bloodborne. Så otroligt kul.

 Sen spelade vi lite Turtles. Jag och de andra paddorna vann första scenariot.

 Men inte det andra tyvärr.

 Fredagen kom Martin hem med skräpmat och vi kollade på film - Kubo and the two strings (see den!).

På kvällen hade jag mini-spa och hade massvis med ansiktsmasker. 

Lördagen var vi ute och handlade lite. Jag hade inte varit utanför hemmets fyra väggar sen tisdagen och behövde luftas. Vi beställde hem ett nytt vardagsrumsbord och köpte en spegel till toan. På kvällen for vi hem till min mamma på middag, och det var intressant att komma sig dit och hem. Min fot var ytterst oenig i alla trappor vi var tvungna att gå upp och ned. Men fick vila mig resten av helgen, så det gick fint.

 Årets sämsta bild (mobilkameran ville inte vara med mer), men jag målade naglarna för första gången på en mindre evighet. Den mörkrosa är bachelorette bash, mintfärgade är blossom dandy och den ljusrosa är steal his name. 

 Söndagskvällen spelade vi tre spel. Den första heter Beta Botz. Vi köper en robot och sen uppgraderingar så ska vi ut på uppdrag. 

 Baksidan var väldigt gullig.

Vi spelade sen Pandemic. Vi är personer som ska stoppa fyra olika smittor och måste samarbeta. Vi lyckades vinna, vilket kändes bra. 
Sen spelade vi två omgångar av Bloodborne, och det gick inte lika bra för mig den här gången...

4 kommentarer:

  1. Åh så kul att spela sällskapsspel! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen :D Vi spelar massvis, men då är det också ett av våra större intressen vi delar :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...