måndag 24 april 2017

Veckosammanfattning vecka 17

Hej och glad måndag. Hoppas du har haft en fin helg. 
Förra veckan var en bra vecka. Jag fick gjort en del skolarbete (vilket behövs), fick träffat familjen och mina vänner. 

Den här veckan händer det massa spännande. Idag ska jag till mitt gamla jobb för att göra en del skolarbete sett till min bacheloruppgift, sen ska jag hem till en väninna jag inte sett på en mindre evighet och sen till en kompis som fyller år.
Imorgon har jag en del saker att göra innan jag ska till jobbet igen. Har inte varit där på nästan en månad, så det ska bli spännande. Är inte helt bra i foten, har fortfarande väldigt ont och går med skenan, men funkar det inte på jobbet får jag bara besöka doktorn igen och se vad vi kan göra.
Resten av veckan är det en del skolarbete som ska göras, och även en del jobb.

Här är lite bilder från förra veckan. 

Måndagen började med kvällssol rätt in i vardagsrummet. Är så skönt hur ljust det är om kvällen nu. 

Tisdagen köpte vi med massa sushi hem. 

Och såg på Ponyo på klippan vid havet. Så himla gullig film.

Även om det är skönt med sol, är den lite jobbig när den lyser så himla starkt rätt i ögonen. Vi borde ordna någon form för persienner, men det går lika fint att sätta upp handen eller en kudde som skydd. 

Till dessert på tisdagen blev det lite ostkrokar. Min största last här i livet. Såg på Underworld Awakening. 

Onsdagen for jag in till stan. Kände att jag behövde lufta mig och se andra människor + att jag behövde nya strumpbyxor. Mina thunderthighs och tår dräper mina strumpbyxor illa kvickt tyvärr. Men snart hoppas jag att slippa ha på mig ett par fram till september. 
Sen mötte jag upp Gabriel för en lättare lunch innan jag skulle hem till en tidigare kollega för att intervjua henne till min bacheloruppgift.

Jag var hemma hos min tidigare kollega till sent om kvällen. Var så otroligt trevligt att se henne igen. 

Torsdagen fyllde min yngsta syster 14 år och jag och Martin var på middag hos dem. 

Vi spelade lite Alias och det gick så där.

Mamma hade bakat en tårta efter ett recept jag hittade på Pinterest. Den blev väldigt bra. 


Fredagen tog jag bara massa selfies och bilder på mina läppar. Jag har nämligen fått hem ett kit med 6 flytande matta läppstift som jag behövde testa. 

Lördagen blev jag skrämd av en duva. Det är sällan det sitter fåglar på balkongen. 

Lördagskvällen var jag och Martin hemma hos en väninna och hängde. När de andra skulle ut for vi hem, dels för att Martin skulle upp tidigt för att spela paintball och jag skulle skriva hela söndagen + att foten inte var enig mer. 

 Söndag var mina händer så torra att de var riktigt skrynkliga. Längtar tills det är sommar och jag har vanliga händer igen.

Söndagen var jag ensam hemma. Gjorde en del skolarbete, men massa annat också. Såg bland annat på Corpse bride och The girl with all the gifts

2 kommentarer:

  1. Händelserikt vecka ^^
    Jag har morgonsolen och det är lite jobbigt det med (bra när man jobbar dag iofs)Har mörkläggningsgardiner men fick plocka ner dem när de skulle byta fönster, kan inte få upp dem fören 5/5 så jag få ha lite ofrivilligt lite sömn fram tills dess ;(... ha en fortsatt TREVLIG VECKA nu tjejen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :)
      Hoppas du sover bättre nu :)
      Tusen tack :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...