fredag 26 maj 2017

Mitt 17. mai firande

Onsdag förra veckan var det Norges nationaldag och den firas stort här. Jag och Martin skulle hem till våra vänner på champagnefrukost och fira vidare med dem. 

P5170025
Alltså har ni sett så otroligt snygg han är? 

P5170030
Jag hade fixat mig överallt förutom håret. Måste lära mig att göra något spännande med det. 

P5170035
På väg hem till Gabril & Co. så såg vi en liten del av barntåget. Så himla mysigt. 

P5170036
Vi var där ganska så tidigt, så vi tittade lite på TV och när de andra gjorde klart maten. 

P5170038
Det är mycket som händer i Oslo den dagen, bland annat lite uppvisningar.

P5170040
Sen, till slut, var det dags för frukost. Så otroligt mycket god mat. 

P5170042
Efter maten sjöng några av killarna Norges nationalsång, alla verserna. Jag kan bara första versen, det är den man sjunger på dagis. 

P5170044
Vi spelade lite spel, vilket resulterade i massa skrik (det var meningen, det är så spelet är). Spelet i sig kanske inte är det bästa att spela på en nationaldag, men vi hade det kul. 

P5170045
Det blev lite halvdålig luft i deras lägenhet så vi gick upp på taket och hängde. Men alltså, se på han? Blir alldeles varm i kroppen. 

P5170046
Hade fått världens utbrott av småfinnar kring munnen. Får de oftast vid stress + att jag petar för mycket på dem = de blir värre. Lär mig aldrig. 

P5170051

P5170058
Efter att vi hängt på taket ett tag var det dags för fika. Jag hade bakat pavlova med Nugattikräm i mellersta lagret, vilket är väldigt gott. Sen på den är det vispad grädde med lite vanlijekräm. Var ju tvungen att hålla tema när det kommer till dekorationen. 

P5170060
Det var så mycket gott att äta. 

P5170056
Det var nog lite väl mycket vaniljekräm i så grädden blev lite väl rinnig. Men god var den i alla fall. 

P5170062
Sen spelade vi lite mer spel, innan jag och Martin mötte upp min familj för att äta middag. Vi valde att gå till Mamma Pizza. Denna calzonen var riktigt, riktigt god. 

Efter maten gick jag och Martin tillbaka till Gabriel & Co. för att hämta våra saker och sen tog vi t-banan hem. Vi var hemma ganska så tidigt, så vi såg på lite film innan vi somnade fort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...