onsdag 24 maj 2017

Restaurant day Oslo 20.05

I lördags var det dags för Restaurant Day i hela världen, och jag deltog här i Oslo med att äta. Jag har skrivet om de andra gångerna vi har deltagit i det här tidigare i bloggen, så det är bara att kolla in arkivet eller googla om du är mer nyfiken på vad det är. 

Den här gången skulle jag gå med min mamma och syster, Martin ville vara hemma och ta det lugnt. 

DSC_8414
Vi började dagen med att gå och äta ungersk frukost som var anordnat i samband med den ungerska ambassaden. 

DSC_8420
Vi åt en lite portion med ägg, bacon och svamp. En bra start på dagen. 

DSC_8424
Vi gick vidare för att äta japansk mat, men där krävdes det ingångspengar för att komma till matstället, så det orkade vi tyvärr inte. Istället gick vi vidare och mötte på en grupp med personer som gjorde reklam för medeltidsfestivalen som är nu i helgen. 

DSC_8428

DSC_8432
Vi gick vidare till Torggata för att äta glass hos Ice Crime.

DSC_8431
Stället var riktigt litet, ett fåtal personer och lokalen var full. 

DSC_8435

DSC_8437
Det var en del spännande smaker att testa på. 

DSC_8441
Jag tog en sandwich med salt karamell glass. Den var helt ok, men inte värt priset för att vara ärlig. 

DSC_8447
Vi orkade inte hitta fler ställen från Restaurant Day att äta på, det var märkliga öppningstider och svårt att bestämma oss som gjorde att vi valde att gå till Fiskeriet vid Youngstorget för att äta fish and chips där istället. 

DSC_8449
Vi fick rejält med mat som smakade riktigt gott. Dock så valde vi att ta med maten istället för att betala 60 kr extra för att kunna sitta där. 

Sen for vi hem till sitt, jag och Martin for och köpte blommor och planterade de på balkong. Nu är det riktigt fint och balkongen är redo för sol och värme. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...