måndag 1 maj 2017

Veckosammanfattning vecka 17

Äntligen maj och livet känns lite ljusare (och inte bara kvällarna). Nu är det exakt 25 dagar kvar tills jag är färdig med min utbildning, vilket känns skönt men sjukt. Den här veckan blir det att göra massvis av skolarbete, vill gärna bli klar ett tag innan inlämningen och inte sitta uppe halva natten för att göra klart det sista lilla. Annars den här veckan händer det inte så mycket spännande, jag ska förbi doktorn en dag för att kolla in foten (är fortfarande inte bra, och då är det en månad och ett par dagar sen jag skadade mig...), jag har börjat jobba lite lätt vilket känns bra, sen ska jag försöka vara social till helgen. Dels för att jag knappt sett folk känns det som på ett tag, men också för att vi ska över tjugo grader varmt till helgen. 

Förra veckan var sista veckan i april, och den var full med saker och generellt april-väder. Låt oss se hur förra veckan blev. 

 Måndagen skulle jag till mitt gamla jobb för att göra lite (och då menar jag lite) jobb till min bachelor och hälsa på. Det är ca fem barn kvar sen jag jobbade där, och alla har blivit riktigt stora. Hemskt värre. 

 Här är stället som var mitt första jobb som vuxen och som jag jobbade på i nästan fem år. En barnehage med sju team/avdelningar som har kring 50 barn var. En riktigt stor barnehage helt enkelt. 

Jag gick så hem till en väninna som bor där vi bodde när vi flyttade till Norge. Jag har knappt sett henne på flera år, men när vi sågs var det precis som att vi träffades igår. Jag var där från halv två ish till klockan sju på kvällen, så vi hade en hel del att prata om. 

Upp den här trappen bodde vi. En vinterdag hade jag bråttom till bussen och halkade vid första platån (tio steg upp) och landade nederst i trappen. Bröt inte svanskotan, men jag vill lova att jag önskar ingen den smärtan jag hade. 

 På kvällen for jag hem till Gabriel och kollektivet för att fira en som fyllde år. Jag och Martin kunde tyvärr inte vara där så länge, båda skulle tidigt upp på tisdagen. 

 Tisdagen såg det ut så här, och om jag inte hade två viktiga grejer den dagen hade jag lagt mig igen. 

 Mitt mellan två av sakerna hade jag lite extra tid, så jag satte mig på ett café och skrev lite grann. Satt vid dörren och det blåste kallt varje gång någon skulle in, så jag satt inte där så länge. 

 Onsdagen var det fantastiskt väder igen. Jag skulle in till stan för att ha ännu ett möte, och sen mötte jag Martin. Vi gick ut och åt och sen på bio (inlägg dyker upp imorgon). 

 På torsdagskvällen såg vi Oceans Eleven från 1960 med the rat pack. Väldigt intressant att se hur man filmade då och jämför med den nyare filmen. 

 Lördagen var första dagen tillbaka på jobbet. Det syns inte så himla bra, men det är fullt med vita blommor. 

 Jag köpte hem godis till mig och Martin. 

 Och så såg vi på film. 

 Söndagen efter jobbet for jag och Martin hem till mamma för att grilla. Deras utsikt är så fin. 

 Det blev riktigt varmt och skönt på balkongen. Det gick fint att sitta ute utan tröja. 


Som vanligt spelade vi lite spel innan jag och Martin tog t-banan hem. 


Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...